Mijn Communities
Help

8.18 - Leverdatum verkooporder automatisch bijwerken bij wijziging gekoppelde inkooporder (dropship)

door sanderdercksen

Wanneer u inkooporders aanmaakt op basis van de verkooporders en gebruik maakt van de optie voor dropshipment, dan zijn de leverdata van de inkooporder en verkooporder nu aan elkaar gekoppeld. 

Dit betekent dat wanneer uw leverancier een gewijzigde leverdatum doorgeeft en u dit in de inkooporderregel verwerkt, automatisch de leverdatum in de betreffende verkooporderregel bijgewerkt wordt. Op die manier kunt u betere informatie omtrent de leverdatum verstrekken aan uw klanten.

 

2019-12-12 14_02_22-Verkooporders.png

3 Opmerkingen
door Elbert Dannenberg

Klinkt goed. Wel één vraag. Stel ik heb de leverdatum 10-01-2020 met de klant afgesproken. Als de datum in de inkooporder wijzigt naar bijv. 15-01-2020 dan wordt nu ook de leverdatum in de verkooporder aangepast. Hoe weet de verkoper dat deze datum gewijzigd is, zodat de klant geïnformeerd kan worden? 

door sanderdercksen

Naast de leverdatum is er ook een datum "Aangevraagd op". Die laatste is de initieel gewenste leverdatum, dus een analyse op basis van een verschil tussen "Verzenden op" en "Aangevraagd op" toont precies de orderregels waarop de werkelijke leverdatum afwijkt van de gewenste leverdatum.

 

door Eric Hulshof - Databas BV

@Elbert Dannenberg kan je hier geen melding van maken, dat lijkt mij een mooie oplossing. Ben benieuwd of dat werkt.