Mijn Communities
Help

8.21 - Transitorisch verdelen vanaf vaste periode

door sanderdercksen

Stel u wilt een transitoriacode gebruiken die de kosten over 12 perioden verdeelt, altijd beginnend vanaf januari. Tot versie 8.21 was het nodig hiervoor een aantal transitoriacodes aan te maken, met een begin marge die varieert. Het is immers niet altijd bekend wanneer een factuur ontvangen wordt. 

 

Om dit een stuk eenvoudiger in te richten is in het venster Transitoriacodes een nieuw veld beschikbaar gemaakt: Vanaf periode. Door het in te stellen op een vaste periode, bijvoorbeeld januari, zal de transitoria altijd beginnen vanaf periode 1, ongeacht de boekingsperiode van de inkoopfactuur. 

image.png

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mooie functionaliteit! Hier gaan veel klanten blij van worden. 

 

Nog wel een vraag. Ik zie dat de Vanaf periode altijd betrekking heeft op het huidige jaar.

 

Stel ik stuur een factuur in december 2020 voor een evenement wat in mei 2021 plaatsvindt, dan wil ik de omzet in die periode nemen.

Ik kan op een transitoriacode geen beginmarge meer aangeven zodra ik een 'Vanaf periode' kies. En daarmee kan ik dus niet aangeven dat het een volgend jaar betreft. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

 

Ik dacht er nu aan om een code 05 huidig jaar en een code 05 volgend jaar te maken.

Waarbij ik op de code van volgend jaar niet Elke 1 periode(n) kies, maar Elke 12 periode(n). Echter lijkt deze instelling te worden overgeslagen als ik de code kies op een inkoopfactuur en wordt alsnog een periode in het huidige jaar geselecteerd.

 

Op dit moment gebruik ik de optie om met een datumbereik de omzetperiode aan te geven. Echter zou het fantastisch zijn om dit op een standaardcode aan te kunnen geven, zodat ik dit als standaard aan het niet-voorraadartikel kan koppelen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen.

nhiddink
CHAMPION *
door nhiddink

Ik krijg een error als ik een code wil aanmaken met een vaste periode;

error transitoria.JPG

door sanderdercksen

Ik kan de melding inderdaad reproduceren en het heeft met de volgorde te maken zie ik. Je kunt de melding voorkomen door de Vanaf periode nog niet in te voeren. Dus eerst de andere velden invullen en als laatste het nieuwe veld Vanaf periode.

Ik hoor graag of het daarmee lukt?

 

Ik ga hiervan melding maken bij ontwikkeling, zodat het opgelost kan worden. 

Excuses voor het ongemak. 

nhiddink
CHAMPION *
door nhiddink

ja, op die manier lukt het wel

 

zou wel fijn zijn inderdaad dat je de velden in volgorde kan invullen.