Mijn Communities
Help

Nieuw: meerdere verzendingen per verkooporder

door sanderdercksen

Het is nu mogelijk om meerdere afzonderlijke verzendingen aan te maken van een specifieke verkooporder. Voorheen was het alleen mogelijk een nieuwe verzending aan te maken van een verkooporder indien de vorige verzending reeds was bevestigd. 

 

Met deze nieuwe mogelijkheid kan het magazijnproces verder geoptimaliseerd worden door met verschillende medewerkers gelijktijdig meerdere verzendingen te verwerken van één specifieke verkooporder. 

 

sanderdercksen_0-1683553303295.png

 

19 Opmerkingen
door Roland van Belle - Consolit

@sanderdercksen vanaf welke versie? Want ik test dit net en krijg nog altijd de melding:

RolandvanBelleConsolit_0-1683553658855.png

 

door sanderdercksen

@Roland van Belle - Consolit Er was op het laatste moment nog een issue gevonden in deze functionaliteit. In de release van aanstaande dinsdag zal deze mogelijkheid beschikbaar zijn. 

door Roland van Belle - Consolit

@sanderdercksen de aanpassing zat blijkbaar niet in de update van afgelopen dinsdag?

De melding doet zich namelijk nog steeds voor in mijn testset. Weet jij een planning van deze case?

 

Er is namelijk een klant, die deze functie erg graag zou gebruiken.

door sanderdercksen

@Roland van Belle - Consolit helaas is deze wijziging inderdaad nog niet meegekomen in de 9.47. Hij staat nu weer op de planning voor de 9.48, dus als alles meezit zou dit morgen (dinsdag 23/05) beschikbaar moeten zijn. 

door Roland van Belle - Consolit

@sanderdercksen ik heb dit zojuist getest met de nieuwste versie. Het werkt nu naar behoren!

Een hele mooie aanvulling wat mij betreft.

Coen
CONTRIBUTOR **
door Coen

@sanderdercksen kan het zijn dat de eventuele 2e verzending niet meekomt met het automatisch klaarzetten van verzendingen met een automatiseringsregel ?

Ik heb de automatisering ingesteld en dat werkt met SO orders prima voor de 1e verzending, maar als ik na het vrijgeven van een inkooporderontvangst weer beschikbaarheid heb van voorraad voor orderregels van dezelfde order dan word(en) die regel(s) niet op een tweede verzending klaargezet.

 

De voorwaarden van de automatiseringsregel zijn enkel gebaseerd op de verzendingsdatum, verder geen criteria...

 

Kan het ergens anders mee te maken hebben ?

door sanderdercksen

@Coen Ik denk dat je gelijk hebt. Het venster Orders verwerken, waarop je de automatiseringsregel hebt aangemaakt toont geen orders in de status "In verzending". Daardoor zal van een dergelijke order nooit een verzending aangemaakt kunnen worden vanuit dit venster. Zodra je de 1e verzending hebt bevestigd, zal de order wel een 2e verzending aanmaken via de automatiseringsregel. 

Heb je veel te maken met verzendingen die langer open staan?

Coen
CONTRIBUTOR **
door Coen (Bijgewerkt ‎06-06-2023 14:32 door Coen )

@sanderdercksen bedankt voor de toelichting, ik snap waarom het nu niet meekomt. Het komt voor ons niet heel vaak voor dat er nog zendingen open staan waar vervolgens weer beschikbaarheid voor backorder-regels op komt. Maar het voorkomt extra verzendkosten als de automatiseringsregel wél rekening houd met de orderstatus 'in verzending'. 

Als je de statuskolom filtert, dan is die status wel te selecteren namelijk,...

 

Image 2.png

 

Het betekend een kostenbesparing voor het (dure) transport, en een verzending minder 🙂

 

Thanks voor je reactie

door Elbert Dannenberg

@sanderdercksen nu in Visma.net de mogelijkheid toegevoegd is dat je een 2e zending kunt aanmaken. Wordt deze optie ook nog te gevoegd aan het verwerkingsscherm, want dat maakt het geheel wel logischer. 

P.s. ik was zelf net aan het testen met deze functionaliteit, maar ik kan geen 2e zending aanmaken. Ik krijg de melding dat er al een zending is aangemaakt. 

door sanderdercksen

Helaas is er een issue gevonden bij het toepassen van meerdere verzendingen per verkooporder. Hierdoor is deze mogelijkheid tijdelijk uitgeschakeld, totdat het issue is opgelost. Ik verwacht binnenkort een oplossing hiervoor. 

Excuses voor het ongemak! 

door Elbert Dannenberg

@sanderdercksen wat is de status van dit punt?

door Marvin - About Software

Is hier al iets meer over bekend?

door sanderdercksen

@Marvin - About Software en @Elbert Dannenberg de laatste hand wordt gelegd aan twee gevonden issues. Ik verwacht dat de oplossing hiervan in de volgende release meegenomen kan worden (5 september)

door Marvin - About Software

Hi Sander,

 

Kan het kloppen dat deze niet is meegegaan in de 9.61?

 

Gr. Marvin

door sanderdercksen

@Marvin - About Software Helaas klopt je constatering. Het blijkt toch een lastige case te zijn. De oplossing hiervoor staat nu gepland voor de 9.62, maar uiteraard opnieuw met een klein voorbehoud. 

door sanderdercksen

@Marvin - About Software helaas is de oplossing nog niet doorgezet naar de 9.62... Er blijft aan gewerkt worden, totdat de testen een goed resultaat geven. 

Coen
CONTRIBUTOR **
door Coen

Goedemiddag @sanderdercksen,

 

Is er wellicht al zicht op een opleverdatum voor deze toevoeging / update ?

 

Wij zouden er graag gebruik van gaan maken.

 

Gr.Coen

door sanderdercksen

@Coen sorry, ik was vergeten te melden dat deze sinds versie 9.63 al was vrijgegeven.  Tevens is deze mogelijkheid in het verwerkingsscherm toegevoegd, zodat je daar ook order in status Verzending alsnog kunt verwerken voor een vervolg-zending. Zou je kunnen controleren of alles naar wens functioneert? 

Coen
CONTRIBUTOR **
door Coen

Goedemorgen @sanderdercksen ,

 

Gaan we testen, bedankt voor de informatie.

Als we het e.e.a. getest hebben zal ik weer opnieuw reageren.

 

Gr. Coen