Mijn Communities
Help

Update Online Samenstel-assistent - Rapportage live!

door Bob Huisman

Goed nieuws: De eerder aangekondigde nieuwe rapportage in Online Samenstel-assitent is live. Speciaal bedoeld om de client snel van een professioneel rapport te kunnen voorzien!

Nieuw rapport-Online Samenstel Assistent.png

8 Opmerkingen
Marc1
CONTRIBUTOR **
door Marc1

Hallo,

 

Mooie ontwikkeling, ik zag het al vanochtend bij het voorbereiden van een klant.

Wat ik mis is een 'resultaat boekjaar' in de balans. Nu is de balans niet in evenwicht, daar kan ik niet mee aankomen bij een klant.

En voor een concept zou ik nog niet het jaarresultaat willen boeken.

 

Met vr gr,

 

Marc Ronteltap

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

Hallo Marc,

 

Dank voor je feedback. Ik heb je wens geregistreerd. Het is overigens wel mogelijk om het resultaat te boeken en daarna de boeking te verwijderen of het resultaat opnieuw te boeken na het boeken van mutaties.


Met vriendelijke groet,
Bob/Product Manager
 

 

 

Jan Jochems
CONTRIBUTOR **
door Jan Jochems

Het ziet er goed uit. Ik heb een rapportage 1e kwartaal 2023 gemaakt met vergelijkende cijfers 2022. Alleen worden dan niet de vergelijkende cijfers van dezelfde periode voorgaand jaar getoond maar de totalen van 2022. 
Is het wellicht mogelijk om deze optie eraan toe te voegen?

Jan Jochems
CONTRIBUTOR **
door Jan Jochems

Hallo @Bob Huisman ,

 

Het resultaat tussentijds boeken is niet echt een optie. De balans klopt dan wel maar de winst & verlies-rekening laat dan het resultaat op een vreemde manier zien. Eerst zie je het resultaat t/m 31 maart, en het resultaat t/m 31 maart wordt als nettoresultaat na belastingen (Buitengewoon resultaat) er weer vanaf getrokken.

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

@Jan Jochems @Marc1  Ik heb een case aangemaakt om het resultaat te presenteren in de balans indien de resultaatboeking niet is gemaakt. De mogelijkheid om kwartalen te vergelijken is in de nieuwe rapportonderdelen inderdaad nog niet mogelijk. Ook hiervoor ga ik een case registreren.


Met vriendelijke groet,
Bob/Product Manager

 

Jan Jochems
CONTRIBUTOR **
door Jan Jochems

@Bob Huisman Als je de vernieuwde rapportage gebruikt, krijg je in de rapportage eerste de W&V-rekening en dan de balans. Zou dit omgedraaid kunnen worden? Eerst de balans en dan de W&V-rekening.

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

@Jan Jochems  @Marc1  Dat gaan we nu niet aanpassen. Mogelijk dat dat later wel door de gebruiker aangepast kan worden. We gaan nu eerst het "Resultaat" toevoegen als er nog geen resultaatboeking is gemaakt in eAccounting. Daarna wordt het rapportonderdeel "Resultaat analyse" toegevoegd. Daarin ook percentages, zodat te zien is per kostenpost welk percentage dat is ten opzichte van de omzet.

Bob Huisman
VISMA
door Bob Huisman

@Jan Jochems @Marc1 We hebben zojuist de "Resultaat lopend boekjaar" regel toegevoegd aan de Balans rapportage.