Mine produkter
Hjælp

Slip for negativ beregning af ferie ved fratrædelse

af Anonymous (Opdateret ‎21-10-2021 09:15 af Anne Robertsen VISMA )

Du har mulighed for at afregne et andet beløb ved fratrædelsen, end det som automatisk fremgår af Visma Løn. Det gør du ved at bruge variabel lønart ‘40120’, for indeværende ferieår,  så overskrives evt. udbetaling af feriepenge og feriedage, der afregnes i forbindelse med fratrædelsen.

 

Hvis du ønsker at rette for sidste ferieår skal du anvende lønart '40130'.

 

Eksempel

Hvis der ifm. en fratrædelse skal udbetales kr. 40.000,00 og 10 dage, men det er aftalt, at der i stedet skal udbetales kr. 20.000,- og 5 dage, så skal lønarten ‘40120’ oprettes med 20.000 kr. og 5 dage. Al øvrig ferie, som var optjent, bliver derefter nulstillet.

 

Er der i samme lønkørsel lønudbetalinger, som er ferieberettigede, bliver der på normalvis beregnet feriepenge af beløbet.

2 Kommentarer
Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Kære jer

 

Det ville være super fedt hvis man kunne regne med jeres vejledninger. 

Jeg har i december benyttet 40120, og havde ikke fået oprettet bogføringen hvorfor beløbet selvfølgelig var i difference.

 

Jeg benytter så vejledningen til bogføring af den nye ferielov, men bogføringen bliver stadigvæk ikke korrekt. Så læser jeg vejledning til ferieloven hvor der så står en anden løsning, da jeg opretter denne bliver det pludselig korrekt.

 

For jeres og vores skyld, vil i så ikke lige kigge på det?

 

Se indsatte billede:Fejl i vejledninger_VISMA.JPGPå forhånd tak og god dag 😉

af Anja Bogaerdt

Hej Susanne

 

Ja, der har vi fået byttet rundt på to afsnit, det retter vi naturligvis.

Tak for at du giver besked om det 👍

 

God dag 🙂

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.