Mina produkter
Hjälp

VIKTIGT: Nya rutiner för kontakt med våra konsulter

av Anonymous

Fr o m 7/1 -2019 har vi för att höja kvaliteten i vår tjänsteleverans ändrat våra arbetssätt.

 

Alla nya uppdragsförfrågningar som ni tidigare skickat direkt till konsult kommer fr o m nu hanteras i vårt ärendehanteringssystem. Detta innebär att du framöver skickar dina frågor till konsult.softwareab@visma.com istället för direkt till en specifik konsult. Korrespondens i pågående projekt och uppdrag hanteras precis som tidigare, dvs direkt med konsult.

 

För att vi ska kunna ge er bästa möjliga hjälp vill vi att ni ger oss nedan information:

  • Produkt
  • Version
  • Kontaktperson
  • Ärendebeskrivning
  • Önskemål om konsult
  • När behöver ärendet vara åtgärdat

 

Har du mailat din konsult för ett pågående projekt så kommer konsulten att återkomma till dig inom kort.

 

Med vänliga hälsningar

Lena Lambert

Head of Professional Services

4 Kommentarer
Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hur lång svarstid på anmält ärende? Då menar jag inte bekräftelse på att ni mottagit mailet utan tiden innan man får kontakt med konsult. Och kommer man kunna kommunicera med konsult via telefon, dvs kan man ringa konsult? 

Mvh Heléne Widegren 

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

@Anonymous 

Tack för din fråga.

Om ärendet inte är kritiskt så återkommer vi till dig inom 5 arbetsdagar från den dagen när frågan har ställts. Är ärendet kritiskt så tas det omhand av ansvarig konsultchef samma dag som frågan kommer in. Vi kommer givetvis att ha fortsatt dialog med våra kunder via telefon. Vi är dock måna om att få en spårbarhet i det vi kommer överens om så att inte viktig information går förlorad samt att vi kan säkerställa en bra överlämning om vi av någon anledning behöver spela in en ny resurs pga av sjukdom eller andra omständigheter. 

Mvh Lena Lambert

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Om jag startar ett ärende med supporten och de svarar att det rör en anpassning som ska hanteras av applikationskonsult och att supporten lägger över ärendet till konsultavdelningen som i exemplet nedan, kan jag fortfarande följa ärendet med det ärendenummer jag får från supporten eller får jag ett nytt från konsultavdelningen? Eller måste jag lyfta ärendet igen med konsultavdelningen? Mitt intryck är att jag inte kan vara säker på att få återkoppling i ärenden som släpps av supporten och som ska övertas av någon konsult?

 

"Funktionen är en anpassning och inte standard och ska hanteras av en applikationskonsult. Återkom med svar på ovan fråga så kan jag lägga över ärendet till konsultavdelningen om ni vill det."

//Ola

Anonymous
Inte tillämpbar
av Anonymous

Hej

Tack för att du hör av dig. Om ärendet flyttas från support till konsult så behåller det samma ärendenummer. Du behöver med andra ord inte göra någonting mer än att ge supporten rätt att flytta ärendet till en annan avdelning. Du ska naturligtvis kunna känna dig trygg med att få en återkoppling. Hoppas att du är nöjd med svaret. Mvh Lena Lambert

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här