Mine områder
Hjelp

Endring av en varelinje på fakturaforslag - "feilmelding"

av Pierre Reklev (Oppdatert ‎01-03-2021 14:15 av Pierre Reklev VISMA )

Det kan oppstå at man får følgende dialogboks når man er inne i et fakturaforslag og forsøker å trykke enter gjennom en linje med en vare:

 

Antall_seddl.jpg

 

Dette bildet kommer man seg ikke ut av og man må gjerne bryte hele programmet.

Våre utviklere har rettet dette i et program som man finner under «Nedlastinger» her inne i Visma Community.

Man må være pålogget Community => Trykk så på «Nedlastinger»:

 

last_ned.jpg

 

I siden som så kommer opp trykker dere på «Versjon 15.10.01». Når dere så klikker på «Program til fakturaforslag» så vil dere laste ned programmet. Følg så instruksjonen som står ved linken.

 

program_community.jpg

6 Kommentarer
Nina Sivertsgård
CHAMPION *
av Nina Sivertsgård

Jeg finner ikke noen «Program til fakturaforslag».... Jeg får opp alt det som det er bilde av  på dette innlegget unntatt den nederste ruten med overskrift "Endring av en varelinje på fakturaforslag" og programmet "Program til fakturaforsøag".... Mvh Nina

av Pierre Reklev

Hei Nina,

 

Hvis dere installerer 15.20 av programmet så er det med i den versjonen.

Hvis du derimot ønsker det så kan  jeg sende deg programmet på mail?

 

Si ifra hva du ønsker som svar under her.

 

Ha en fin dag videre! 😊

Nina Sivertsgård
CHAMPION *
av Nina Sivertsgård

Hei. Send meg gjerne til nina@elektro-sivert.no for når det gjelder 15.20 så venter vi på at Wican har tid til å oppgradere. Nina 🙂

av Pierre Reklev

Hei

 

Da har jeg sendt deg programmet, Nina.

Ser for øvrig at programmet ikke ligger tilgjengelig på Community lenger.

Anbefaler derfor at man installerer 15.20 hvor programmet er inkludert. 😊

Nina Sivertsgård
CHAMPION *
av Nina Sivertsgård

Hei igjen. Takk for tilsendt fil:) PS: Denne feilen har ganske store konsekvenser for sammendragsrapporter og alle anleggsvurderinger dersom brukerne av Contracting ikke tenker "konsekvens" av denne feilmelding. For meg (erfaren bruker av Contracting vil jeg påstå, men ikke bruker av pakksedler/fakturering lenger) dukket denne feilen opp når jeg skulle sammenlikne varekjøp mot vareforbruk per 31.mars. Jeg så nå da at det måtte være noe alvorlig feil med vareforbruket fra sammendragsrapport. Denne feilen burde nesten vært sendt ut per epost til alle Contracting brukere synes jeg, med tydelig beskrivelse av konsekvens.  Hvis ikke per epost så i hvert fall med tydelig beskrivelse av konsekvens i Community. Jeg har sett melding på "Contracting forside", men ikke forstått konsekvensen av feilen, og derfor heller ikke agert på meldingen... mvh Nina 🙂

av Pierre Reklev

Hei

 

Takk for tilbakemeldingen. Vi la denne ut som en "Nyhet" for at den skulle dukke opp på forsiden inne i Visma Contracting hos alle brukere. Da ville den nå frem til alle, ikke bare de som er inne og sjekker på Visma Community.

 

Vi skal ta dette med oss videre til eventuelle lignende tilfeller.

 

Ha en strålende dag! 😊

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"