Mine områder
Hjelp

Hjelp til å komme i gang med elektronisk fakturering

av Anonymous
Papirfakturaens tid er snart over. Nå krever stadig flere virksomheter og kommuner, deriblant Oslo Kommune, at du sender elektronisk faktura.

Kravet om elektronisk til alle statlige instanser ble på papiret innført 1. juli 2012. Imidlertid var de færreste klare til å sende og motta rundt denne datoen. Det var også mye som ikke lå til rette for overgangen.

Nå er imidlertid infrastrukturen, løsningene og menneskene klare for overgangen fra papirfaktura til elektronisk faktura.

Oslo kommune begynte å kreve elektronisk faktura fra og med 1. januar 2014. I Visma går vi nå over til å sende fakturaene elektronisk.

Slik kommer du i gang

Ønsker du å delta på et Webinar om hva AutoInvoice og elektronisk faktura er og hvordan du kommer i gang med dette i Visma Global?

Meld deg på gratis webinar her!

Se graf over utviklingen i 2013.

Vi ser at antall mottakere skjøt fart på høsten 2013. Imidlertid er det fremdeles mange som fremdeles sender papirfaktura. Jeg spår at 2014 blir året hvor bedriftene går over til å sende faktura elektronisk.

Visma er en av hovedleverandørene for eFaktura-løsninger i Norge. For deg som allerede har programvare fra Visma, er det helt klart Visma AutoInvoice du bør velge. En spesielt god løsning er å ha Visma Global, Visma Dokumentsenter og Visma AutoInvoice. Da kan du sende eFaktura direkte i Visma Global og motta i Visma Dokumentsenter, en løsning for elektronisk fakturabehandling og -oppbevaring.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"