Mine områder
Hjelp

Totrinnskontroll med Visma.net - Visma Connect - Visma Autopay

av Anonymous (Oppdatert ‎12-10-2021 11:22 av Morten A. Karlsen VISMA )

Stadig hører vi om hendelser hvor passord til skybaserte tjenester kommer på avveie ved forskjellige former cyber kriminalitet. Alle internettbrukere er i faresonen, enten det er deg som privatperson eller som ansatt i en bedrift. Et langt passord er  vanskeligere å “hacke” en et kort passord, og det er et godt sted å starte. Noe som ytterligere kan øke sikkerheten er å benytte det som kalles totrinns kontroll eller to faktor (2FA) autentisering ved innlogging. Det betyr at du i tillegg til å bruke ditt personlige passord benytter en ekstra kode, ofte generert på din mobiltelefon eller tilsendt på SMS. Dette er allerede tilgjengelig for kjente tjenester som Facebook, iCloud og Google. En tilsvarende funksjon har du også i Visma.net, via vår brukertjeneste Visma Connect.

 

Administrator hos din bedrift kan velge å aktivere dette for alle brukere, eller du kan aktivere det selv ved å velge “mine opplysninger” øverst i høyre hjørne i Visma.net hovedmenyen. Tjenesten er gratis. To faktor benyttes ikke på våre mobile apper.

 

I denne videoen kan du se hvordan det settes opp og hvordan det virker.

 

Relaterte brukertips

Opprette bankavtale

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"