Mine områder
Hjelp

Hva er nytt i Visma.net ERP versjon 8.33, planlagt tirsdag 19. januar 2021

av hannelv (Oppdatert ‎20-01-2021 20:42 av Edwin Myrvold-Sijtsma VISMA )

hva er nytt.png

Oppdateringen vil skje mellom ca kl. 22.30 og 00.30. I den tiden vil brukere kunne oppleve nedetid på ca 10. min. Sjekk status.visma.com for mer informasjon.  

 

Denne versjonen inneholder blant annet følgende NYHETER:

Av FEILRETTELSER, er blant annet disse: 

  • Problemer med å laste opp/importere filer til ulike registreringsvinduer
    • En feil som gjorde det umulig å laste opp Excel-filer til flere registreringsvinduer (for eksempel PM208000, GL301000, SO301000, AP202010) er nå løst.
  • Følgende feil i SAF-T filen er løst:
    • Kundetransaksjoner og kundesaldo stemte ikke overens.
      Årsaken var at kundereskontro 1500 i noen tilfeller inneholdt en annen ""TranClass"" og ikke hadde Kunde ID.

    • Leverandørstransaksjoner og leverandørsaldo stemte ikke overens.
      Årsaken var at konteringer på avrundingskontoen inneholdt leverandør-ID og dermed ble inkludert i kalkuleringen av leverandørsaldo.

    • MVA-posteringer i Hovedbok inneholdt avgiftsinformasjon på mva-kontoen
      Dette er nå løst og mva-kontoene 27XX inneholder nå ikke avgiftsinformasjon.

    • Hvis Mva.reg.nr mangler på firmaet, vil organisasjonsnummeret bli brukt.

      Kontaktperson-delen vil ikke bli generert hvis det ikke er noen kunder eller leverandører å rapportere.

    • Bunt-ID fjernes fra filen fordi denne bare skal inneholde bunt-ID fra et eksternt system.

  • Feil ved sending av PEPPOL BIS 3.0 på grunn av manglende Unit of measure code
    • Tidligere, i noen tilfeller, manglet "Unit of measure code" i fakturaer sendt til AutoInvoice i PEPPOL-format.Dette medførte at fakturaer feilet med feilmeldingen:PEPPOL BIS error: XML Invalid | [BR-23]-An Invoice line (BG-25) shall have an Invoiced quantity unit of measure code (BT-130) Dette er nå løst.

 

Ønsker du en oversikt over alt av rettelser, kan du ta en titt i vedlagt Release Notes for versjon 8.33.

En oversikt over alle versjonsbrev/releasenotes finner du her  😊

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"