Mine områder
Hjelp

LØST - Kjent feil: Fakturaer sendt til Approval tilgjengelig for oppdatering

av Edvard Berntzen (Oppdatert ‎03-07-2019 09:17 av Edvard Berntzen VISMA )

Vi opplever dessverre problemer med Godkjenningsstatus på inngående fakturaer. 

 

Merk: dette gjelder kun fakturaer som tidligere har blitt kansellert. 

 

Hvis fakturaen blir sendt til Approval, kansellert, og sendt igjen, vises fakturaen med Godkjenningstatus: Sendt til godkjenning på Inngående faktura (AP301000). 

 

Inngående faktura status.png

 

På Oppdater leverandørbilag (AP501000) vises riktignok Godkjenningsstatus som Ny. Dette medfører at den er tilgjengelig for oppdatering, selvom den ikke skulle vært det. 

 

Oppdater leverandørbilag feil status.png

 

Vi ser også at fakturaen ikke vises i Approval

 

Merk: har du automatiseringsplan for dette skjermbildet kan det være lurt å deaktivere denne midlertidig. 

 

Vi beklager ulempene og kommer tilbake med mer info så snart vi kan. 

 

Oppdatering 2.7: Vi har kjørt en oppdatering som hindrer at dette oppstår på nye fakturaer. Eksisterende fakturaer ligger riktignok fortsatt med feil Godkjenningsstatus. Vi jobber med å lage et script som skal kjøres for å rette disse også.  

 

Oppdatering 3.7: Vi har nå kjørt et script på alle firmaer. Dette gjør at fakturaer på flyt i Approval ikke vises på Oppdater leverandørbilag (AP501000). Skjermbildet fungerer nå som det skal.  

2 Kommentarer
Treehugger
CONTRIBUTOR **
av Treehugger

Vi sliter fortsatt veldig med at systemet kaster ut fakturaer fra Approval flowen til kansellert og avvist, ut av seg selv.
Hva kan vi gjøre med dette?

av Edvard Berntzen

Hei Treehugger. 

 

Dette ser ikke ut til å være direkte relatert, men det høres jo uansett ikke bra ut. Jeg må riktignok be deg sende inn en supportsak slik at vi får fulgt opp dette på best mulig måte. På forhånd takk. 

 


Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"