Mine områder
Hjelp

LØST! Har du problemer med Visma Attach?

av Gunnar Glendrange (Oppdatert ‎03-10-2018 09:08 av Gunnar Glendrange VISMA )

Det ble lagt ut ny versjon av Visma Attach i uke 6 vi håper har løst problemene noen av dere har opplevd.

Versjonen har løst alle de konkrete tilfeller med feil vi kjenner til, så det virker lovende. Problemene har kun inntruffet på iPhone. 

 

Skulle du fremdeles oppleve problemer, hører vi gjerne fra deg!

Send en mail til lonn@visma.no

Skriv hvilken versjon du benytter, samt konkret hva du opplever som et problem - så hører du fra oss!

 

 

Bakgrunn:

 

Problemene berører heldigvis kun 4% av brukerne, og kun på iPhone.

 

Du kan bli kastet ut ved angivelse av type utlegg.

Du kan få feilmelding ved pålogging (uten grunn).

 

Opplever du dette, vil vi GJERNE høre fra deg, send oss en mail, mailto:lonn@visma.no    

 

 

 

Det kan hjelpe å avinstallere / innstallere Attach på nytt

Du kan lese mer om hvordan her, artikkel vedr feilmelding ved pålogging

 

Blir du kastet ut av Attach når type angis, må du dessverre vente med å angi det til du sluttfører reiseregningen din/utlegget, på web.

 

 

 

 

 

6 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Dette er også sendt til lonn@visma.no Vi har et par brukere med iPhone som har problemer med Visma Attach. I praksis er appen nå helt ubrukelig, mens den fungerte helt fint i 2017. Problemene arter seg som følger: - Hvis man logger ut og så prøver å logge inn igjen så kommer melding om «Tilfeldig feil» og «Vennligst prøv igjen senere.» - Hvis de som allerede er innlogget tar et bilde i appen, så får de som resultat av tolkningen «Tolkingen feilet. Ta et nytt bilde, eller legg inn opplysningene manuelt». - Hvis de legger inn opplysningene på et bilde/et attachment manuelt og prøver å sende inn, kommer meldingen om «Tilfeldig feil, vennligst prøv igjen senere»
Lucy Kanter
CONTRIBUTOR **
av Lucy Kanter

Vi har også ansatte med iphone som får meldingen «Tolkingen feilet. Ta et nytt bilde, eller legg inn opplysningene manuelt».

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
De iPhone-brukerne våre avinstallerte appen og la den inn på nytt - og da fungerte den fint igjen. Så det er absolutt verdt å prøve, som de forsåvidt nevnte i nyhetsartikkelen ser jeg.
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei.

Flere av våre brukere får ikke Visma attach til å fungerer skikkelig, en måtte avinstallerer og installere på nytt, be om nytt passord flere ganger før appen plutselig virket. Begge brukerne har Iphone og jeg får tilbakemelding om at appen har blitt dårligere og dårligere, så ikke veldig lett å motivere brukerne til å bruke Net.Expense når attach ikke fungerer skikkelig...

Så nå sitter jeg med de gode gamle utleggsskjemaene igjen. Er dette noe dere prioriterer å se på?

Siv Myrbo
CONTRIBUTOR *
av Siv Myrbo

Vi sliter med at for noen ansatte så tolker ikke Visma Attach kvitteringer riktig og i tillegg er det ikke er mulig å endre feks. utleggstype eller valuta i appen. Noen tips til hvordan man kan løse dette? Vi har forsøkt å slette app og laste  inn på nytt men dessverre ingen endring.

av Gunnar Glendrange

Det er dessverre slik at det i lengre tid har vært problemer å angi type og valuta i Attach. Dette skal nå være løst (les evt mer om det her).  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"