Mijn Communities
Help

Domein APIs: Update certificate voor api.youforce.com (update)

15-04-2024 16:14 (Bijgewerkt op 22-04-2024)
  • 7 Antwoorden
  • 5 kudos
  • 578 Weergaven

Update 19-04-2024

Op vrijdag 19 april is het certificaat op onze server api.youforce.com vervangen. Het nieuwe certificaat is geldig tot 4 mei 2025 en vervangt het oude certificaat op de server. 

RenSanders_0-1713785680319.png

 

 

Bericht van 15-04-2024
Wij willen u informeren dat het huidige certificaat voor de URL api.youforce.com op 23 april 2024 verloopt. Deze week zal dit certificaat worden vervangen door een nieuwe versie, waarbij de volgende fingerprint wordt toegepast: 2581422998C313AAFCA55D948ECCA393EF9E5197.

 

Indien u in uw IT-landschap een controle heeft ingesteld voor dit certificaat, willen wij u vriendelijk verzoeken om deze te updaten naar de nieuwe versie zodra deze beschikbaar is. Dit zorgt ervoor dat uw systemen correct blijven functioneren zonder onderbrekingen als gevolg van het verlopen certificaat.

 

Opmerkingen
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@René Sanders, heeft deze update ook betrekking op het inloggen met SSO? 

door René Sanders

@Lieke Sterk Huis Dit geldt alleen voor externe systemen die onze domein API's gebruiken en heeft geen betrekking op eindgebruikers.  

BABA
CONTRIBUTOR *
door BABA

@René Sanders

Hallo Rene, krijgen wij via de community bericht wanneer het nieuwe certificaat actief is? Dan kunnen we het tijdig vervangen voor 23 april.

Bedankt.

 

IljaRodenburg
CONTRIBUTOR **
door IljaRodenburg

Misschien een open deur, maar ik vraag het toch even na voor alle zekerheid. Wij gebruiken de file-api om dagelijks o.a de datafeed over te halen. Ik zie in mijn archief nergens iets terug over een certificaat wat we toentertijd geïnstalleerd hebben en ik kan in de huidige config van de api daarover ook niks terugvinden. Ik trek de conclusie dat dit de file-api dus niet raakt.

 

Klopt het dat het dus dat dit certificaat niks te maken heeft met de file-api?

Alvast dank!

door René Sanders

@IljaRodenburg Het is geen certificaat dat lokaal geinstalleerd hoeft te worden. Wij vervangen alleen het certificaat aan onze kant. Echter sommige klanten hebben eigen logica gebouwd dat zij bij het aanroepen van de url api.youforce.com voor één van de domein API's of de file API, controleren of het certificaat nog geldig is en soms zelfs controleren of de fingerprint nog hetzelfde is.

Echter die laatste zal wijzigen als wij een nieuwe versie van het certificaat installeren. 

BABA
CONTRIBUTOR *
door BABA

@René Sanders

Hallo Rene,

Je uitleg bij de vraag van Ilja maakt veel duidelijk. Bij navragen links en rechts blijkt het inderdaad een fingerprint te zijn bij onze IAM leverancier. Die moet dus wel tijdig gewijzigd worden. Wij krijgen bericht via de community dan ? (zie mijn eerdere vraag).

Bedankt.

BABA
CONTRIBUTOR *
door BABA

@René Sanders 

 

Hallo Rene,

Bovenin staat deze opmerking: "Indien u in uw IT-landschap een controle heeft ingesteld voor dit certificaat, willen wij u vriendelijk verzoeken om deze te updaten naar de nieuwe versie zodra deze beschikbaar is."

Er staat een nieuwe fingerprint klaar bovenin. Mag ik daaruit concluderen dat hij dus vervangen kan worden en actief is nu?

Bedankt.

Medewerkers