Mijn Communities
Help

Wachtwoordbeleid Visma.net

11-03-2019 16:23 (Bijgewerkt op 21-06-2022)
  • 7 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 2832 Weergaven

Vraag

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen voor Visma.net en hoe lang is mijn wachtwoord geldig.

Antwoord

Het wachtwoordbeleid voor Visma.net Financials ziet er als volgt uit:

 

Minimale lengte wachtwoord 8
Minimaal aantal cijfers (0-9) 1
Minimaal aantal hoofdletters (A-Z) 1
Minimaal aantal kleine letters (a-z) 1
Minimaal aantal speciale karakters  1
Toegestane speciale karakters ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ ] ^ _ ` { | } ~
Gebruiker kan wachtwoord wijzigen? Ja
Huidig wachtwoord vereist bij wijzigen Ja
Wachtwoord historie bewaren? Ja, tot 5 wachtwoorden
Gebruiker blokkeren bij foute inlogpoging Ja, na 8 pogingen
Reset aantal foute inlogpogingen Na 10 minuten
Blokkering opheffen na foute inlogpogningen Ja, na 30 minuten
Wachtwoord verloopt Nee
Melding wachtwoord gaat verlopen Nee
Opmerkingen
O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Kunnen we dit ook aanpassen voor Visma.net HRM/Payroll? Ik zou graag minimaal 12 tekens willen en geen speciale karakters omdat die vaak fout gaan. En de lengte is belangrijker dan de complexiteit.

door Jim Zwetsloot

Beste @O Veenstra,

 

Helaas zijn er op dit moment geen mogelijkheden om dit wachtwoordbeleid aan te passen. In de toekomst verwacht ik wel dat dit mogelijk wordt in ons self service portaal Authentication settings waar u als klant uw eigen authenticatie beleid kunt instellen. Echter op korte termijn zal dit hier niet beschikbaar komen. 

Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***
door Emma Cuperus (Bijgewerkt ‎24-10-2022 14:26 door Emma Cuperus )

Beste @Jim Zwetsloot, is er logging in Visma beschikbaar van mislukte inlogpogingen?

door Jim Zwetsloot

@Emma Cuperus deze gegevens zijn niet direct beschikbaar. Vanwaar dat dit wenselijk is? Loop je ergens tegenaan? 

Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***
door Emma Cuperus

@Jim Zwetsloot Dank je voor je snelle reactie. Dit is gewenst ivm interne controle in het kader van informatiebeveiliging.

door Jim Zwetsloot

@Emma Cuperus Op dit moment bieden we de mogelijkheid in ieder geval niet. We verwachten echter wel dat dit beschikbaar zal komen ergens volgend jaar in ons self service portaal Authentication settings.   

 
Indien er echter ingelogd zou worden via een externe identiteitsprovider (zoals HelloID, Azure AD, Google workspace, etc.) zonder Visma credentials door middel van Single Sign On is de kans aanwezig dat de log hierin wel bijgehouden wordt. Mogelijk dat dit nog een oplossing kan bieden. Wellicht kan jullie systeembeheerder hier nog antwoord op geven. Voor meer informatie hoe dit op te zetten adviseer ik om even contact te zoeken met onze support afdeling.  
Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***
door Emma Cuperus

@Jim Zwetsloot Helder, dank je!

Medewerkers