om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
FAQ Visma Scanner app
Meer nuttige informatie gebruik/werking en de laatste versies, downloads, etc vindt u terug op onze website.
Hieronder vindt u de antwoorden op vragen die vaak aan ons worden gesteld over inloggen en het gebruik van de Visma Scanner app.
Autoinvoice
Naast de Scanner app bieden we ook de dienst Autoinvoice aan.
Hiermee kunt u tijd/kosten besparen omdat:
Meer informatie over de activatie en de werking vindt u op onze website en in het Help Centre.
Op onze Visma eAccounting Community vindt u tevens de FAQ Visma eAccounting Autoinvoice terug.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
Officieel wordt inloggen onder hetzelfde account in de Scanner app op meerdere smartphones tegelijkertijd niet ondersteund. Wij adviseren u om kosteloos een extra gebruiker aan te maken en deze toegang te geven tot de dienst Visma Scanner.
Wanneer u bent ingelogd in de Scanner app, kan er linksboven gekozen worden voor de drie witte bolletjes/streepjes. Selecteer vervolgens Bedrijven en hier + Bedrijf toevoegen of het juiste bedrijf selecteren.
De app is ontwikkeld voor smartphones dus tablet (iPad) wordt officieel niet ondersteund.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
Van belang is dat de optie Automatische interpretatie is ingeschakeld onder Instellingen in de Scanner app.
Bij het mailen van foto's/facturen naar het e-mailadres van de Scanner app (eindigend op vismadoc.net) worden de gegevens niet automatisch geïnterpreteerd. Dit wordt op het moment officieel niet ondersteund.
Alleen als pdf-bestanden handmatig worden geupload in Visma eAccounting of als er een foto wordt gemaakt (bon of factuur) via de Scanner app zelf, worden de gegevens automatisch gescand.
Als u wilt dat er een herkenning plaatsvindt bij het uploaden per email, dan adviseren wij om daarvoor gebruik te maken van onze betaalde dienst AutoInvoice. Ten opzichte van de standaard Scanner app dienst waarbij de foto’s in geüploade foto’s staan, zet Autoinvoice ook automatisch de concept inkoopfactuur klaar bij de module Inkoop - Concepten.
Onder Inkoop - Geuploade foto’s.
Ja, dat kan. Er wordt dan een document toegevoegd in eAccounting.
Ja, dat kan. Echter worden er wel aparte documenten toegevoegd in eAccounting.
Dit is helaas (nog) niet mogelijk.
Gebruikt u hiervoor het veld Btw. Wanneer u te maken heeft met een laag en hoog btw-tarief adviseren wij om het totaalbedrag aan btw in te voeren in de Scanner app en vervolgens in eAccounting de splitsing te maken.
Wanneer de Scanner app op een smartphone met iOS (Apple/Iphone) is geïnstalleerd is deze optie wel aanwezig en bij telefoons die werken op Android (Samsung, Huawei, etc) niet.
Hallo,
Iedere keer bij het scannen van een factuur met de scan app vult de App het BTW nr in bij KvK nr?
Is dat een algemeen probleem? Kan ik zelf oplossen?
Met vriendelijke groet,
Hans
Als ik een bonnetje wil scannen, verschijnt er vaak een blauw vlak en neemt ie de foto automatisch. Dat is op zich genomen een mooie optie, want je hebt geen omgevingsvervuiling. Maar... bekijk je de foto, dan lijkt of alles erop staat. Sla ik hem op en verstuur ik deze, dan valt er aan de boven- en onderkant een stuk weg. Dat is erg lastig. Dus neem ik de foto voordat ie hem automatisch neemt, dan maar wat omgeving erbij, die je evt handmatig ook weg kunt halen. Maar doe ik iets fout of werkt dat gewoon niet goed? Want bij klanten die op die manier iets insturen, zie ik dat ook en moet je er daar weer achteraan om een goed versie te hebben waar al het benodigde opstaat.
Vr gr. Rens
Visma Software BV
HJE Wenckebachweg 200
1096 AS Amsterdam
Tel: 020-355 29 99
Copyright 2021 Visma Community. All right reserved.