Minun alueeni
Apu

Vaihtoehtokoodi tilausvahvistukselle ja verkkolaskuaineistoon

22-03-2023 14:23 (Päivitetty 22-03-2023)
  • 0 Vastaukset
  • 0 kehut
  • 386 Näytöt

Tuotteen taakse määritellään vaihtoehtokoodi, vaatii monikoodisuus lisenssin (WMK). Esimerkissä määrittelin vaihtoehtokoodin asiakkaalle 111. Eli kun tehdään tilaus kyseiselle asiakkaalle ja kyseiselle koodille (VAIHTOKOODI) niin tuo ehdottuu tilaukselle.

Screenshot_179.png

 

Tilaukselle olen lisännyt Asetukset -> Taulukkomäärittelyistä TXT kentän näkyviin

Screenshot_180.png

 

Tuo saadaan tulostumaan tilausvahvitukseen, Tulostus -> Tilausvahvistus ja valitaan raporttipohja, johon halutaan tulostuvan ja sitten valitaan Lomake

Screenshot_181.png

 

Lomakemäärittelyistä valitaan Muut asetukset välilehti täpätään Tulosta riviteksti, jolloin tulee nimikkeen alle teksti Koodinne: VAIHTOKOODI ja lopuksi Tallenna. Jos riviteksti halutaan käyttöön muille kielikoodeille tulee sama asetus laittaa päälle kielikoodikohtaisesti Yleiset-välilehdellä.

Screenshot_182.png

Ja tämän jälkeen tulostuu seuraavasti

Screenshot_183.png

Kun tilaus on toimitettu ja laskutettu niin siirtyy myös laskulle tuo vaihtoehtokoodi. Laskutukseen olen myös lisännyt TXT kentän näkyviin Asetukset -> Taulukkomäärittelyistä

Screenshot_184.png

 

Verkkolaskuaineistoon vaihtoehtokoodi tiedon saa menemään kun Lakuta -> Aloita Laskutus -> Asetukset ikkunassa on valittuna optio Lisää riviteksti aineistoon

Screenshot_185.png

Osanottajat,
Nostettu aihe
Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.