Minun alueeni
Apu
Heidi30
CONTRIBUTOR *

12-kuukautta rinnakkain vaaka -tuloste kirjanpidossa

tekijä Heidi30

Kun otan tuon tulosteen, niin mistä johtuu, että kolmas kuukausi kirjautuu väärin? Kun lasken kuukausien summat yhteen, niin lopputulos poikkeaa tilikauden tuloksesta. Olen kokeillut useammalla ja näyttäisi siltä, että kolmas kuukausi on se, mikä tulee väärin. Ensiksi tuli mieleen, että tilinpäätös sekoittaisi, mutta silloin pitäisi kuukauden vaihdella.

3 VASTAUSTA3
Heidi30
CONTRIBUTOR *

tekijä Heidi30

Kiitos vastauksista. Se oli kiinni niistä sarake-määrittelyistä. 

Kaikissa sarakkeissa pitää olla "Ei käytössä".

Pirjo Saarinen
CONTRIBUTOR **

tekijä Pirjo Saarinen

Hei, kannattaa deletoida kaikki rajaukset, entä mitä on sarakemäärittelyissä? Minulla tulostui myös väärin, mutta määrittelin nuo uudestaan, niin ongelma ratkesi.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Usein tällaisissa tapauksissa kyse saattaa olla yksittäisestä tositteesta jossa jokin pieni asia on eri tavalla - tavalla jota ei välttämättä heti huomaa. Eli voisi ensin kokeilla laskea noiden summien eron ja katsoa löytyisikö siitä mitään vihjettä. Mutta tietysti jos tosiaan toistuu kolmannella kuukaudella niin saattaa olla raporttipohjassa tai sen kutsumisessa virhe. Kävin katsomassa ja itse raporttipohjan kaava oli kyllä samanlainen kolmannen kuun kohdalla verrattuna muihin. Eli tuliko virhe minkälaisilla rajauksilla - eri vuosilla aina 3. kuukausi? Vika voi olla jossain syvemmällä. (Minä siis näin sivusta vain arvailen.)

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.