Minun alueeni
Apu
umaunu
CONTRIBUTOR ***

Asiakaskortin verkkolaskulinkki ei toimi

tekijä umaunu

Hei, asiakaskortissa on mahdollisuus tarkistaa verkkolaskuosoite kortilla olevasta linkistä (verkkolaskuosoite.fi). Nyt tuo suora linkki ei toimi. Pystynkö muuttamaan tuon itse vai tekeekö Visma tämän itse?

 

Ulla-Maija Maunu
7 VASTAUSTA7
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei Ulla-Maija,

 

Kiitos viestistäsi.

 

Tuo linkin osoite on Novaan ihan koodattuna ja ohjaa sivustolle: https://verkkolaskuosoite.fi/ 

Testasin eri ympäristöissä täällä omalla koneellani niin minulla linkki kyllä toimii edelleen. Tuleeko sinulla jonkin virheilmoitus kun yrität klikata linkkiä auki? Kerro myös mikä versio sinulla on Nova Asiakaskortistosta (vas.alalaita)

 

Tuon osoitteen voi tallentaa vaikka kirjanmerkiksi omaan selaimeenkin tietysti jos on esim. jokin virustorjunta-ohjelma tai muu vastaava joka estää nyt linkkiä aukeamasta suoraan Novasta.

 

-Olli, Visma Sovellustuki

umaunu
CONTRIBUTOR ***

tekijä umaunu

Versio 10.01.278.

Tässä kuvakaappaus: (liitteenä)

Ulla-Maija

 
 

 

Ulla-Maija Maunu
Sami Soinila
VISMA

tekijä Sami Soinila

Hei,

 

Näyttää siltä, että IE blokkaa tuon osoitteen. Jos kirjoitat tuon osoitteen selaimeen niin tuleeko tuo sama ilmoitus?

umaunu
CONTRIBUTOR ***

tekijä umaunu

Kirjoittamalla se onnistuu, niin olen tehnytkin, mutta tuo suora linkki olisi niin paljon kätevämpi.

Aion maanantaina järjestää henkilökunnallemme asiakaskortintekokoulutuksen ja olisi aika kiva, jos se toimisi.

Kun menen Explorerissa "syvemmälle" tulee liitteen mukainen ohje. En vaan ihan hoksaa, miten sen ohjeen kanssa tulisi edetä.

Ulla-Maija Maunu
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei Ulla-Maija,

 

Suosittelisin kyllä kokeilemaan ensimmäisenä koneen oletusselaimen nyt joksikin muuksi kuin Internet Exploreriksi, esim Edge, Chrome tai Firefox olisi parempi vaihtoehto. Novan pitäisi avata tuo linkki koneesi oletusselaimella.

 

Kuitenkin jos IE:tä välttämättä halutaan vielä käyttää niin tuo viimeisessä kuvassasi oleva teksti ohjaa katsomaan Internet Explorerin lisäasetuksiin josta pitäisi tarkistaa, että nuo minulla harmaana olevat TLS 1.0 -1.2 ovat aktivoituna.

 

Miltä tuo näkymä sinulla näyttää? Tai auttoiko jos vaihdat koneesi oletusselaimeksi jonkin muun kuin IE:n?

 

TLSInternetExplorer.png

umaunu
CONTRIBUTOR ***

tekijä umaunu

Vaihdoin oletusselaimeksi Chromen, mutta silti Nova avaa Explorerin! (ks. kuva)

Ulla-Maija Maunu
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Nyt en kyllä keksi miksi sinulla oletusselaimen vaihtaminen ei onnistu. Jos vaihdan omalla koneellani Windowsin oletusselaimeksi esim. Firefoxin niin ilman koneen tai Novan uudelleen käynnistämistäkin Nova avaa linkit valitsemaani selaimeen.

 

Suosittelen, että kysyt vielä omalta it-tueltasi mistä tuo voisi nyt johtua. Jos käytät Novaa etäyhteyden kautta niin silloin ota yhteys ympäristösi ylläpitoon koska voi olla ettet itse edes pääse muokkaamaan tuota oletusselainta.

 

oletusselain.png

 

-Olli, Visma sovellustuki

 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.