Minun alueeni
Apu
Anneli Kurppa
CONTRIBUTOR ***

Finvoice 3.0

tekijä Anneli Kurppa

Uudessa Finvoice 3.0 laskutuksessa ei saa olla laskurivejä ilman määrää tai yksikköä.

MIhin voin laittaa laskua koskevan lisätiedon (eli tekstin). Esimerkkinä matkalasku jossa rivitietona laskutettavat junaliput, mutta laskulle pitäisi päästä kirjoittamaan kenen matkoista on kyse ja miksi se laskutetaan asiakkaalta. Onko Finvoice 3.0 ssa jokin kenttä johon voi kirjoittaa vapaata tekstiä?

2 VASTAUSTA2
Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous (Päivitetty ‎13-03-2020 13:59 tekijä Olli Hietala VISMA )

Hei!

 

Onko teillä Visma.net AutoInvoice (Maventa) -yhteys käytössä? silloin tekstirivit näkyvät kyllä laskun PDF-kuvalla, jotka menevät AutoInvoicen kautta vastaanottajalle - vaikka kyseiset rivit putoavatkin pois itse verkkolasku(xml)-sanomalta. Alla muutama esimerkki, löytyisikö näistä apuja?

 

A/ Esimerkki laskun PDF-kuvalla:

- Laskurivin koodina on "_" ja nimikkeenä itse teksti
- PDF-kuvalla näkyy kuten tähänkin asti omana rivinään tekstirivi

Alaviiva.png

B/ Esimerkki jos katsotaan verkkolaskun xml-tiedostoa esikatseluna:

1. Otetaan Laskutuksen asetusten taulukkomäärittelyistä TXT-kenttä käyttöön

2. Otetaan Laskuta-asetuksissa "Lisää riviteksti aineistoon" käyttöön
3. Kun TXT-kentässä on jotain tekstiä, se menee kyseisen rivin tekstitietona näkyviin

Riviteksti.png

C/ Näitä voi käyttää myös samaan aikaan - eli voi saada PDF-kuvalle tekstirivit ja voi käyttää myös hyväksi TXT-saraketta verkkolaskun rivitekstinä

 

Tässä voi soveltaa tuota nyt jo vanhentunutta ohjettamme joka keskusteluista löytyy: https://community.visma.com/t5/Visma-Nova-keskustelut/Finvoice-1-3-2-01-tietojen-sijainti-Novassa/m-...

Anneli Kurppa
CONTRIBUTOR ***

tekijä Anneli Kurppa

Ei ole Maventa välittäjänä vaan Nordea.

Meille tulee ulkoisesta järjestelmästä isoja laskutustietoja joissa on yhdellä rivillä mitä laskutetaan (kurssi tms.) ja toiselle (tekstirivinä) tulee osanottajan nimi - tämä onkin isompi ongelma meille..

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.