Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Lomake, esikatselun asetukset

tekijä Anonymous

Moikka,

 

Lomakkeita tulostaessa esikatseluruutu avautuu oletuksena koossa 234%.

Onko mahdollista saada näkymän kokoa muutettua oletukseksi esim. 100% tai koko sivu näkymään?

9 VASTAUSTA9

tekijä Hannele Grönfors
Sami Soinila
VISMA

Moi Kirsi,

 

Ja mikäli olette Visman sovelluspalvelussa niin voitte avata tiketin tästä osoitteeseen sovellustuki@visma.com niin meillä tuo muutos voidaan tehdä.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Mahtavaa että näin vuosien jälkeenkin oppii uutta. Kehitysehdotukseksi että tuo voisi olla myös käyttäjäkohtainen kun Novan käyttäjiä on niin moneen lähtöön: resoluutioita erilaisia ja näyttöjä 1-3 kpl. Mutta tämä auttaa jo paljon.

Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

Miten tuohon tiedostoon pääsee käsiksi nettisovelluksessa?

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Se taitaa olla oletuksena sovituksena sivun leveyteen. Olisi kyllä hyvä jos olisi ohjattavissa käyttäjä/sovelluskohtaisesti mitä zoom-tasoa esikatselu käyttää. Ohjelmallisestihan tuo nyt ei ole mahdoton juttu mutta onko se ominaisuus johon Visma on halukas panostamaan. Kuitenkin loppupeleissä ns. pienestä asiasta kyse vaikka jollekin se on iso ja ärsyttävä.

rptViewer.Zoom(zoomfactor)
zoomfactor of 1 = pagewidth
zoomfactor of 2 = wholepage
zoomfactor of 25-400 = the % magnification. ie 50 here would give a magnification of 50%, 75 gives 75% magnification etc.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Pystyykö tähän vaikuttamaan millään oman koneen asetuksilla?

 

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Uskoisin että ei kun vaatisi ohjelmallisia muutoksia. Kokeilin myös itse tietämilläni Windowsin yleisjutuilla joilla ikkunan sijainti ja koko tallentuu mutta ei auttanut. (Esim. ikkunan sulkeminen CTRL-näppäintä pohjassa kun sulkee ohjelman rastista niin toimii joissain tilanteissa.)  Mutta toivottavasti olen väärässä. Lisäksi Novassa on niin monta tulostusvalikkoa ja -kohtaa niin voi hyvinkin olla että toimii jossain.

Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

tekijä Maija Jussila

Tätä samaa olen kysynyt ja saanut vastauksen että ei ole mahdollista. Visman myyjä meille kerran teki sellaisen skriptin jolla tuo hoitui ja pelasi johonkin isoon päivitykseen asti. Muut ei osaa tai viiti tehdä kun sitä ei nähdä ongelmaksi. Tuo on tosi ärsyttävä piirre.

Pipsukka
CONTRIBUTOR **

tekijä Pipsukka

Minustakin varsin ärsyttävä piirre ja voisi olla käyttäjäkohtainen mahdollisuus muuttaa, myös sovelluspalvelussa.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.