Minun alueeni
Apu
nicklasuusitalo
CONTRIBUTOR ***

Muokkaa tietuetta parhaillaan, vai muokkaako sittenkään

tekijä nicklasuusitalo

Tästäkin on joskus aikaisemmin lähetetty sovellustukeen viestiä, mutta onkos muilla käyttäjillä vastaavaa eli jotkin ihan satunnaiset laskut/myyntitilaukset/tuotteet saattavat jäädä vuosikausiksi lukkoon ja herättää sitten kysymään että niin mitäs onkaan tapahtunut.

 

nicklasuusitalo_0-1698239146810.png

 

Tämäkin olisi hyvä vaikka uloskirjauksen yhteydessä poistaisi käyttäjän kaikki lukitukset tai sitten edes scriptien ajon yhteydessä poistaisi nuo lukitukset.

 

2 VASTAUSTA2
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Tuttua puuhaa. Lukitus poistuu Novan kautta vain jos käy toisella käyttäjällä sen poistamassa. Mutta kyllä orvot lukitukset voisivat kyllä jotenkin automaattisestikin vanhentua. Ja olen samaa mieltä että esim päivityksen yhteydessä ajettavat skriptit voisivat ottaa lukitukset pois koska silloin ollaan tilanteessa jossa käyttäjät on potkittu muutenkin. Olisi hyvin loogista tehdä tällainen huoltoajo. 

Kentäthän ovat molemmissa ohjelmissa EDITSTAMP ja EDITUSER ja  - noita on skripteillä tullut nollattua aikoinaan ja joskus vieläkin. Toki tämä ei sovelluspalvelun käyttäjille ole mahdollista eikä muutenkaan tietenkään suositeltua. 

Tomi Koskenvuori
CONTRIBUTOR ***

tekijä Tomi Koskenvuori

Sen mitä itse olen Novan kantaa penkonut, niin tuo lukitus tallentuu itse tietueeseen, ja Nova poistaa sen itse tietueesta kun tietue tallennetaan. Jos Nova kerkeää kaatua tai tietokantayhteys katkeaa, ennen kuin Nova poistaa tuon lukituksen, jää se kyseiseen tietueeseen talteen. Koska Nova ei käsittääkseni keskitetysti ota talteen tietyn käyttäjän tekemiä lukituksia, ei se myöskään kaatumisen jälkeen ole tietoinen tehdyistä lukituksista, ilman että se lukisi _kaikki_ tietueet (tilaukset, tuotteet, laskut, jne..) läpi ja katsoisi, onko siellä tietyllä tunnuksella tehtyjä lukituksia. Tämän takia orpoja lukituksia jää kantaan, ja herjoja tulee.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.