Minun alueeni
Apu
Anonymous
Entinen jäsen

Nova 10 workstation (Local), tarkista päivitykset palvelimelta komentokehote

tekijä Anonymous (Päivitetty ‎12-02-2020 16:11 ( )

Nova 10 myötä tuli tuo Local asennusvaihtoehto ja se on hyvä.👌

 

Mutta nyt kun asentaa palvelimelle jonkun päivityksen, niin tarvitsee ajaa työasemilla se "Hae päivitykset palvelimelta" -toiminto jotta uudemmat tiedostot kopioituu myös työasemalle. Tosin ongelma tässä on, että se vaatii paikaliset järjestelmävalvojan oikeudet joita ei normi käyttäjällä yleensä ole.

 

Eli muillekkin tiedoksi, että sen voi ajaa paikallisesti/etäältä komentokehotteesta. Ei tarvitse kun käynnistää järjestelmänvalvojan oikeuksilla C:\Nova\MY\Visma.Nova.Update.exe tiedoston ja se on siinä 😀

3 VASTAUSTA3
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei TimoNisula,

 

Kiitos kommenteista. Tässä ketjussa läpikäyty asia on otettu tuotekehityksessämme kehityslistoille.

 

Tiedotamme ohjelmaan tulevista muutoksista uuden versiojulkaisun yhteydessä versiosaatteessa.

 

-Olli, Visma Sovellustuki

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Kiitos vinkistä. Ongelmallista tosiaan on etenkin se kun ei ole tietoa koska ja kuinka usein Nova itse päättää tarkistella että olisiko jotain tyrkyllä.  Jos tulee jokin vaikka täsmäpäivitys joka pitäisi saada heti kaikille niin menee lenkkarihommiksi. Olisi kyllä erinomaista jos olisi jokin keino käskyttää että nyt on päivityksen aika. Puhumattakaan että voisi pakottaa keskitetysti että nyt sitten tyrkytetään päivitystä. Täytyypä miettiä josko tekisi login skriptiin tuon päivitysajon.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Parhain minun mielestä olisi, että Visma muuttaisi tuota päivitysohjemaa siten, että kun palvelimelle asennetaan uusi päivitys, niin sen jälkeen se Nova ilmoittaisi  käyttäjälle että "novan työsemaohjelma päivitetään" ja hoitaisi sen automaattisesti ja päivityksen jälkeen käynnistäisi novan uudestaan.

 

Minun mielestä tuo, että työasemat pakotetaan päivittämään heti seuraavalla käyttökerralla on parempi loppukädesssä kuin se, että antaisi vain ilmoituksen että uudempi versio saatavilla (jolloin käyttäjistä ei välttämättä kovin moni sitä tekisi).

 

Jos jotain testi versioita käytössä, niin ne voi kuitenkin käsin käydä kopioimassa ko. työasemalle.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.