Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Novan tuotekehityssuunnitelma - esimerkkinä verkkolaskutus Novasta ulkomailta.

tekijä Marko Koivuniemi (Päivitetty ‎02-10-2024 12:29 tekijä Marko Koivuniemi )

Visma Nova-alueen etusivulla oleva tuotekehityssuunnitelma-linkki on vanhentunut. Olisi kiva tietää mitä suunnitteilla vai onko mitään. 

Innokkuutta asiaan tulee juuri meille ajankohtainen asia saada sähköisiä laskuja ulkomaan tytäryhtiön Novasta edes Suomeen (finvoice) tai muualle (PEPPOL). Maventa ja Nova pompottelevat asiaa puolin ja toisin ja OWS on kutsuttu hätiin mutta se ei mielestäni tässä ole se olennainen koska oikean muotoista aineistoa kyllä saadaan mutta pitäisi olla joku väylä joka sen huolii - ulkomaan y-tunnuksilla jne. 

 

Mieleen tuli esim teknologiauudistukset. Eräs Novalle tuttu kilpaileva ERP esim luopuu kohta kokonaan Crystal Reports -ratkaisusta. Jos sellainen joskus on suunnitteilla niin se pitää pohjustaa kyllä vuosia aiemmin. SInä päivänä nimittäin sekä omasta osaamisestani muuttuu leijonanosa hyödyttömäksi mutta myös tarvitaan paljon korvaavia asioita. SAP ei järin korkealla prioriteetilla kuitenkaan taida CR-teknologiaan enää panostaa - valitettavasti- 

2 VASTAUSTA2
Accepted solution
Hannele Grönfors
VISMA

tekijä Hannele Grönfors

Hei Marko,

 

Novassa ei ole tällä hetkellä yleistä julkista tuotekehityssuunnitelmaa. Keskitymme tarpeiden ratkaisemiseksi liittyen asiakkailta saatuihin kehitysehdotuksiin ja palautteisiin.

Tarkastelemme myös raporttiratkaisua tulevana vuonna.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Joo mietin vain että tuolta linkit-osiosta voisi poistaa kohdan tuotekehityssuunnitelmasta.
Jos jossain vaiheessa harkitaan raporttiratkaisua niin ehdottomasti olen käytettävissä testaajaksi koska meillä hyvin paljon Novan käytöstä pohjautuu erilaisiin räätälöityihin raportteihin mm. bruttotarvepohjaisiin. Ja vaikken viralliseksi testaajaksi kelpaisi niin se toisi arvokasta tietoa jotta osaamme varautua mahdollisiin muutoksiin. Crystal Reportsissa on hankaluutensa mutta se on myös mahdollistanut paljon sellaista mihin moni muu järjestelmä ei pysty ja laajentanut itse ohjelmiston puutteita - tai mahdollistanut ohjelmiston käyttämisen tehokkaammin. Tarvitaan joka tapauksessa paljon aikaa sopeutua mahdolliseen muutokseen. Siitä kertoo TH-hakemiston vanhin rpt-tiedosto vuodelta 2002. 

Tietysti minua hirvittää myös se että jos Crystal Reports joskus eläköityy niin ammattiosaamisestani muuttuu hyödyttömäksi leijonanosa - ikäkriisihän tässä iskee. 
Hyvää Halloweenin tienoota kaikille. 

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.