Minun alueeni
Apu
hannas
CONTRIBUTOR **

Palkkatietoilmoitus herjaa

tekijä hannas

Yhden asiakkaani kohdalla palkkatietoilmoitusta tehdessäni tulee virheilmoitus: Unhandled exception has occurred in a component in your application… jne. Conversion from type ´DBNull´to type ´String´is not valid. Mistä tuo johtuu?

7 VASTAUSTA7
Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei hannas,

 

oletteko tehneet uusimman Novan ohjelmistopäivityksen joka on ladattavissa Lataa Materiaaleja sivulla Communityssä? Tuon saamasi virheen pitäisi korjaantua asentamalla uusin Novan päivitys (server asennus + SQL skriptien ajo).

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki

hannas
CONTRIBUTOR **

tekijä hannas

Hei,

minulla on palkkaohjelma pilvipalveluna. Ei kai minun tarvitse itse tehdä päivityksiä?

Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala
Hei Hanna,

Pilvipalvelussa ei tosiaan tarvitse tehdä itse päivityksiä. Avaisitko asiasta tukipyynnön meille sovellustuki@visma.com? Liitä mukaan ainakin kuva Novan asetukset > ohjaustiedot > autoreport -näkymästä.

Terveisin,
Olli, Visma Sovellustuki
hannas
CONTRIBUTOR **

tekijä hannas

Hei!

Välillä oli sähkötkin poikki, mutta nyt selvisi mikä mättää. Yhdellä palkansaajalla oli korjauksia edellisen kuukauden palkkaan eli tuntipalkka, ilta- ja yölisä on merkitty laskelmaan miinusmerkkisinä. Lähetin palkkatietoilmoitukset yksi henkilö kerrallaan, muut meni läpi, paitsi tämä jolla on miinustettuja eriä.

Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei hannas,

 

tänään julkaistussa versiossa on mukana miinusmerkkisten rivien yhdistäminen tulolajin perusteella, eli sen pitäisi ratkaista tuollainen tilanne jossa miinusmerkkiset rivit aiheuttavat hylkäyksen tulorekitserissä. 

Versiosaate: https://rise.articulate.com/share/8WZiTD7OSKmYR7fdAowVBpCL-e6-WVXX#/lessons/FnNvi38gqV422pi_m-p6vFiK...

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Ei toimi tuo yhdistäminen ainakaan meillä.

Kuukausipalkkalaiselle merkitään lomapalkkaa(51) ja vähennetään lomapäiväpalkkaa(6). Näille palkkalajeilla on sama ansaintajakso sekä sama tyypin tarkenne (Lomapalkka)

Esim:

kk-palkka 1000,00 (palkkalaji 2, tulolaji 201, tyyppi 3 ja  tyypin tarkenne 31, rahapalkka)

lomapäiväpalkka (6pv *40,00) vähennetään -240,00 (palkkalaji 6, tulolaji 201, tyyppi 3, tyypin tarkenne 32, lomapalkka)

lomapalkka 6pv *42,00) yhteensä 252,00 (palkkalaji 51, tulolaji 201, tyyppi 3, tyypin tarkenne 32, lomapalkka)

 

Tulorekisteristä tuli bumerangina että negatiiviset arvot not valid.

 

Käytössä Nova pilvipalveluna

 

Olli Hietala
VISMA

tekijä Olli Hietala

Hei Anne,

 

Sovelluspalveluun on viime yönä päivitetty uusin päivitys joten kokeiletko lähetystä uudelleen tänään. Tulolajien (200-tyyppiset) yhdistäminen on sovelluspalvelussa käytössä vasta 7.2.2019 alkaen.

 

Versiosaatteessa mainitaan asiasta näin:

Palkkatietoilmoitukselle yhdistetään nyt palkkatapahtumalta tiedot tulolajeittain 200-sarjan tulolajeilla sekä luontoisetu-tulolajeilla (300-sarja). Yhdistämistä ei tehdä niillä tulolajeilla, joissa vakuuttaminen voi vaihdella, esim. 202 Aloitepalkkio. Yhdistämisessä huomioidaan myös, että tulolajille yhdistettäville palkkalajeilla on sama Tyypin tarkenne-tieto ja tapahtumille on kirjattu sama ansainta-ajanjakso.

https://rise.articulate.com/share/8WZiTD7OSKmYR7fdAowVBpCL-e6-WVXX#/lessons/FnNvi38gqV422pi_m-p6vFiK...

 

Terveisin,

Olli, Visma Sovellustuki

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.