- Merkitse aihe uudeksi
- Merkitse aihe luetuksi
- Aseta tämä Aihe kelluvaksi minulle
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Tulostinystävällinen sivu
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
- Raportoi sopimattomasta sisällöstä
Yhden asiakkaani kohdalla palkkatietoilmoitusta tehdessäni tulee virheilmoitus: Unhandled exception has occurred in a component in your application… jne. Conversion from type ´DBNull´to type ´String´is not valid. Mistä tuo johtuu?
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Hei hannas,
oletteko tehneet uusimman Novan ohjelmistopäivityksen joka on ladattavissa Lataa Materiaaleja sivulla Communityssä? Tuon saamasi virheen pitäisi korjaantua asentamalla uusin Novan päivitys (server asennus + SQL skriptien ajo).
Terveisin,
Olli, Visma Sovellustuki
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Hei,
minulla on palkkaohjelma pilvipalveluna. Ei kai minun tarvitse itse tehdä päivityksiä?
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Pilvipalvelussa ei tosiaan tarvitse tehdä itse päivityksiä. Avaisitko asiasta tukipyynnön meille sovellustuki@visma.com? Liitä mukaan ainakin kuva Novan asetukset > ohjaustiedot > autoreport -näkymästä.
Terveisin,
Olli, Visma Sovellustuki
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Hei!
Välillä oli sähkötkin poikki, mutta nyt selvisi mikä mättää. Yhdellä palkansaajalla oli korjauksia edellisen kuukauden palkkaan eli tuntipalkka, ilta- ja yölisä on merkitty laskelmaan miinusmerkkisinä. Lähetin palkkatietoilmoitukset yksi henkilö kerrallaan, muut meni läpi, paitsi tämä jolla on miinustettuja eriä.
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Hei hannas,
tänään julkaistussa versiossa on mukana miinusmerkkisten rivien yhdistäminen tulolajin perusteella, eli sen pitäisi ratkaista tuollainen tilanne jossa miinusmerkkiset rivit aiheuttavat hylkäyksen tulorekitserissä.
Versiosaate: https://rise.articulate.com/share/8WZiTD7OSKmYR7fdAowVBpCL-e6-WVXX#/lessons/FnNvi38gqV422pi_m-p6vFiK...
Terveisin,
Olli, Visma Sovellustuki
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Ei toimi tuo yhdistäminen ainakaan meillä.
Kuukausipalkkalaiselle merkitään lomapalkkaa(51) ja vähennetään lomapäiväpalkkaa(6). Näille palkkalajeilla on sama ansaintajakso sekä sama tyypin tarkenne (Lomapalkka)
Esim:
kk-palkka 1000,00 (palkkalaji 2, tulolaji 201, tyyppi 3 ja tyypin tarkenne 31, rahapalkka)
lomapäiväpalkka (6pv *40,00) vähennetään -240,00 (palkkalaji 6, tulolaji 201, tyyppi 3, tyypin tarkenne 32, lomapalkka)
lomapalkka 6pv *42,00) yhteensä 252,00 (palkkalaji 51, tulolaji 201, tyyppi 3, tyypin tarkenne 32, lomapalkka)
Tulorekisteristä tuli bumerangina että negatiiviset arvot not valid.
Käytössä Nova pilvipalveluna
- Merkitse uudeksi
- Kirjanmerkki
- Tilaa
- Mykistä
- Korosta
- Tulosta
Hei Anne,
Sovelluspalveluun on viime yönä päivitetty uusin päivitys joten kokeiletko lähetystä uudelleen tänään. Tulolajien (200-tyyppiset) yhdistäminen on sovelluspalvelussa käytössä vasta 7.2.2019 alkaen.
Versiosaatteessa mainitaan asiasta näin:
Palkkatietoilmoitukselle yhdistetään nyt palkkatapahtumalta tiedot tulolajeittain 200-sarjan tulolajeilla sekä luontoisetu-tulolajeilla (300-sarja). Yhdistämistä ei tehdä niillä tulolajeilla, joissa vakuuttaminen voi vaihdella, esim. 202 Aloitepalkkio. Yhdistämisessä huomioidaan myös, että tulolajille yhdistettäville palkkalajeilla on sama Tyypin tarkenne-tieto ja tapahtumille on kirjattu sama ansainta-ajanjakso.
Terveisin,
Olli, Visma Sovellustuki