Minun alueeni
Apu
NikHenSeb
CONTRIBUTOR **

Postinosoitelomke

tekijä NikHenSeb

Ei tulostu postin lomake millään koneella. Virhe koodi -2147206461. Mikä ongelma ?

8 VASTAUSTA8
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Onko toiminut aiemmin? Mikä raporttipohja on valittuna? Onko valittuna mitään? Onko Nova pilvipalveluna vai omalla palvelimella? Kokeiltu eri myyntitilauksella josko jokin pakollinen tieto puuttuu? Infolinen ohjevalikosta löytyy - käyttäjän käsikirja - muut ohjelmat - lomakkeet (j:\nova\hlp\lo.pdf) josta voi löytyä myös apuja. 

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Helpparikin on tänään poissa joten virallista apua on hankala saada. Sinne varmaa yhteyttä. Mutta laitatko kuvakaappauksen kohdasta, jossa lomake otetaan. Kun virheilmoitus on jännä vihjaten että jotain tiedostoa ei löydy. Näkyykö tulostusdialogin alareunassa valittuna jokin raporttipohja ja jos näkyy niin voisiko kokeilla toisella valinnalla? En tiedä onko tuo asetus käyttäjäkohtainen. 

NikHenSeb
CONTRIBUTOR **

Terve,

En usko että on täällä päässä. Käytetty vuosia ja tuli yks kaks. Kokeiltiin kaikilla koneilla ja sama ongelma. Ei ne itsekseen muutu ? Kaivaisin kyllä vähän sieltä pilvestä. Jokin on muuttunut. Me ei olla tehty mitään muutosta.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Minähän siis olen vain asiakas muiden mukana ja meidän Nova on omalla palvelimelle. Vähän tässä vain haarukoin. Vastaavassa tilanteessa varmaan lähtisin käynnistämään palvelinta. Mutta ei olisi ensimmäinen kerta sekään että tilanne "kukaan ei varmasti ole tehnyt mitään muutoksia mihinkään" onkin oikeasti "no ehkä vahingossa klikkasin tuosta mutta ei se nyt siitä voi johtua". Ja siksi ajattelin että asetuksiakin voisi tarkistaa. Toki itsekin veikkaisin, että vika on palvelimen päässä joten pistä ihmeessä tikettiä sovellustukeen, jotta heti maanantaina tarttuvat toimeen. Toisaalta luulisi että jos vika on laajempi niin siitä olisi älähtänyt kovin moni muukin. No ehkä onkin mutta kun sovellustuen koulutuspäivä osui tälle päivää niin tiketit odottavat siellä. 

NikHenSeb
CONTRIBUTOR **

Tässä liitteenä virhekoodit.

NikHenSeb
CONTRIBUTOR **

Terve, Toimi toissapäivänä. Ihan sama postinlomake kuin aina ennen. Eli päivittäin menee 3-5 pakettia. Nyt vikakoodi kaikilla koneilla, jos yrittää kuten ennen. Mitään ei ole muutettu. käytetty vuosia, joten pitäisi olla hallussa. On pilvipalveluna. Kaikki muut saadaan tulostettua Novasta, mutta ei postin osoitelomaketta.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Mä olen niin jumalattoman utelias niin kyselen että mikä se vika lopulta oli ja miten korjaantui?

NikHenSeb
CONTRIBUTOR **

Terve, Keskustelin Visman kanss ko. asiasta. Pyysi sulkemaan kaikki ohjelmat ja he käynnistivät sieltä uudestaan. Eli vika oli siellä, ( kokeiltu käynnistää moneen kertaan) ja sitten toimi. Mitään vastausta en saanut kysymykseeni. Eli jotain outoa oli heidän serverillä ( ollaan pilvessä) meidän kohdalla ?

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.