Nova osaa tehdä tilikartoista käännökset ruotsiksi ja englanniksi, mutta itse lisätyistä tileistä täytyy tehdä käännökset itse, myös jos käännökset haluaa muille kielille kuin ruotsi tai englanti tulee tällöin kaikki käännökset tehdä manuaalisesti.
Varsinainen käännöksen tekeminen tapahtuu tilikartta-ikkunassa (Muokkaa -> Vieraskieliset tiliselitteet -> Tiedosto -> Käännä tiliselitteet) tämä tekee oletustileistä käännökset ruotsiksi ja englanniksi.
Tämän jälkeen täytyy käydä vielä itse lisätyiden tilien kohdalla ja mennä uudelleen "vieraskieliset tiliselitteet" -ikkunaan ja syöttää käännökset niille varattuihin sarakkeisiin. Tämän jälkeen ei tule enää käyttää 'käännä tiliselitteet' toimintoa, sillä tämä tyhjentää itse lisäämiesi tilien käännökset.
VIRALLISEN tilikartan kääntäminen muille kielille
Jos haluat kääntää virallisen tilikartan muille kielille toimi seuraavasti:
Vaihda ensin Infolinen asetuksista käyttäjäkohtaiseksi kieleksi ENG. Tämän jälkeen kirjaudu ulos ja käynnistä Nova uudelleen.
Mene Settings -> Account Scheme -näkymään Infolinessa ja sieltä View-> Official Account Scheme tämän jälkeen valitse File -> Open.. ja valitse haluamasi virallinen tilikarttapohja.
Kun valitset OK, Nova kysyy 'Translate account scheme to language of the program? [ENG]' kun vastaat tähän Yes kääntää Nova virallisen tilikartan valitsemallesi kielelle automaattisesti.