Minun alueeni
Apu
Jessica4
CONTRIBUTOR *

Tulorekisteri: Novan valikko Lähetetyt ilmoitukset Tulorekisteriin

tekijä Jessica4

Hei,

Nyt kun ennakonpidätykset tulivat näkyviin Omaveroon huomasin ettei summa täsmää omien raporttieni kanssa. Selvittelyn jälkeen huomasin että 8.1 maksetut palkat ovat menneet 2 kertaa Tulorekisteriin. Novan ikkunassa näkyy että olen 10.1 yrittänyt lähettää yhden kerran klo 13.30 - se on punaisella eli olen olettanut ettei ole mennyt perille. Olen sitten lähettänyt raportin toiseen kertaan klo 13.58 jolloin se on onnistunut - näkyy vihreällä.

Nyt kuitenkin Tulorekisterissä näyttää olevan nämä molemmat. Yksi samaan aikaan kun olen sen lähettänyt ja toinen 18.1 klo 8.40.

Tämän seurauksena näiden henkilöiden palkat ovat 2 kertaa Tulorekisterissä ja myös verot veloitetaan 2 kertaa. Olen käynyt mitätöimässä ylimääräiset raportit Tulorekisterissä joten asia korjaantuu ehkä Omaveroonkin jossain vaiheessa.

 

Kysymys teille: Voiko noihin punaisiin ja vihreisiin palloihin luottaa?

 

Oletin että punainen pallo tarkoittaa että lähetys on epäonnistunut ja se on siinä, mutta nyt näyttää siltä että se kuitenin on jossain vaiheessa sitten mennyt perille.

 

Muuten olen ollut positiivisesti yllättynyt miten hyvin meillä on toiminut Hymiö Onnellinen

3 VASTAUSTA3
Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Hei!

Ymmärrän, että tuossa tilanteessa alkaa epäilyttämään mihin lähetyksen tilaan voi luottaa.
Jos tila on vihreä, se tarkoittaa sitä, että Tulorekisterin rajanpinta on sen hyväksynyt.
Jos tila on punainen, eli virheessä, se tarkoittaa sitä, että Tulorekisterin rajapinta on hylännyt ilmoituksen jostain syystä. Tämä syy voi olla joko puuttellinen tieto tai esim. tekninen virhe, joita on sattunut viime kuussa. Tällöin Tulorekisteri kertoo rajapinnassaan, että "hylätty", joten Novaankin ilmoitus menee punaiseksi. Kuitenkin teknisten virheiden sattuessa on ollut tapauksia, joissa Tulorekisteri on palauttanut teknisen virheen hylkäyksen syynä, mutta ilmoitus on silti mennyt läpi. Tästä syystä ohjeistamme aina teknisen virheen osalta aina tarkistamaan Tulorekisteristä, menikö ilmoitus läpi.

 

Oliko sinulla kyseessä tekninen virhe vai joku muu syy, minkä takia ilmoitus oli punaisena? jos vika oli tekninen, se voisi selittää tuon tuplailmoituksen.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Hei,

Minulla on nyt käynyt niin, että tammikuun palkkailmoitus on mennyt tulorekisteriin kahteen kertaan. Huomasin asian, kun eläkevakuutusyhtiöltä tuli tammikuun tyel-lasku, jossa palkkasumma oli kaksinkertainen.

Miten saan poistettua ylimääräisen palkkailmoituksen tässä vaiheessa?

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Hei,

 

Tulorekisteristä on syytä tarkistaa miten korjaus tulee tehdä jälkeenpäin.

 

Jos korjaustapana on mitätöinti, niin sen voi tehdä joko Novan Lähetetyt ilmoitukset -ikkunasta sen ilmoituksen kohdalla, joka hyväksyttiin, painetaan Mitätöi. Tämän jälkeen syntyy uusi rivi, jos mitätöinti menee läpi. Tarkista tämän jälkeen Tulorekisteristä, että on vain 1 ilmoitus jäljellä.

 

Toinen vaihtoehto on mennä sähköiseen asiointipalveluun ja mitätöidä ilmoitus siellä.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.