Minun alueeni
Apu
Ronnie Ollila
CONTRIBUTOR *

Tulorekisteri sairaspalkka tuntimäärä

tekijä Ronnie Ollila

Kun olen tehnyt palkka mitä sisältää sairas palkka ja palkka lajissa on laitettu että yksikkö on tunti ja palkkassa on laitettu 72 kpl (Tunteja) niin tulorekisteri tulkitsee tämä niin että se olisi 72 päivä. Ja lähetys tulorekisteriin ej onnistuu. Katso kuva niin se selittää ennemmän. Onko tämä ohjelma bugi?

4 VASTAUSTA4

tekijä Hannele Grönfors

Hei Ronnie,

 

Tulorekisterin ohjeistuksen mukaan poissaolotiedot ilmoitetaan vain kokopäivän poissaoloista. Ohessa linkki Tulorekisterin ohjeistukseen poissaolo-tietojen ilmoittamiseen.

https://www.vero.fi/tulorekisteri/yritykset-ja-organisaatiot/yksityiskohtaiset-tulorekisterin-ohjeet...

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Tarkoittaako, tämä että pitää kahdella erillä palkkalajilla syöttää sairasajanpalkka, jos käyttäytyy noin?

Tai tehdä ketjutus? 

 

 

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Minä olen ymmärtänyt asian niin, että sairasajan palkka lasketaan normaalisti tunteina (siis mikäli on tuntipalkasta kyse). Poissaolotiedolle tehdään oma palkkalaji ja siinä ilmoitetaan poissaolopäivät. Siis kaikille eri poissaoloille tehdään omat palkkalajit ja erotellaan vielä, onko kyseessä palkallinen vai palkaton poissaolo. Esim. sairasajan poissaololle pitää olla kaksi eri palkkalajia, palkallinen ja palkaton. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Näin ajattelin myös ja hyväksi voi käyttää jossain tapauksessa palkkalajien ketjutusta.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.