Minun alueeni
Apu
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Tuotantoonsiirrossa kappalemäärät muuttuu?

tekijä Marko Koivuniemi

Nova 10.3.:n jälkeen (ilmeisesti) on ilmaantunut sellaista etä tilauksella on tuotetta 1 kpl ja tilauskantaan siirrettynä kappalemäärä on 4. (Tai muitakin vastaavia). Onko kenelläkään tullut vastaan tällaista. Kappalemäärän muutoksista jää merkintä tietueen tapahtumiin mutta näissä tapauksissa mitään sellaista ei ole - eikä käyttäjä ole tehnyt muutoksia kappalemääriin.

Koska tilanne on tuore (mutta hyvin kriittinen) niin selvitystyö on vielä kesken - en ole pystynyt ongelmaa toistamaan enkä keksimään mitään erityistä syytä. Toistaiseksi tätä on ilmaantunut vain yhdellä käyttäjällä joten en vielä tiedä voisiko jokin viallinen taulukkomäärittely tai muu aiheuttaa tällaista? Yritän nyt illalla tehdä testiajoja ja kopioida tuotantokannan testikannaksi.

Ja koska itsekin yksittäisen tilauksen osalta niin helposti tyrkkäsin asian että käyttäjä varmaan tehnyt jonkun virheen niin ajattelin mainita myös täällä. Koska nyt meillä on n. 100 tilausriviä joita koskee sama virhe niin ainakaan se ei ole yksittäinen virhenäppäily vaan kyse on jostain isommasta.

6 VASTAUSTA6
Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous (Päivitetty ‎08-06-2021 14:48 ( )

Hei,

Tiedoksi, että tämä on korjattu ja Communityyn julkaistu uusi 10.3 päivityspaketti. Ohessa linkki Communityn julkaisuun:
Community-tiedote: Visma Nova 10.3 päivityspaketti 8.6.2021 julkaistu / HUOM! Tuotanto-sovellusta kä... 

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Kiitos nopeasta tominnasta. Sainkin korjauspaketin tänään aiemmin ja testaan sen llalla. Eiköhän se nyt toimi. Mikäli jollain on suuri tuotantokanta ja paljon rivejä niin minulla on sql-skriptit, joilla etsin poikkeavuudet  ja korjaan määrät.

Accepted solution
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Tämä on nyt todennettu itselläni testikannassa ja myös sovelluskehityksessä Vismalla: "

tuotekehitys on tehnyt seuraavan havainnon, ja tiedustelee onko teillä tapana muuttaa useammalle työtilaukselle kerralla aikoja (aloitus/lopetuspvm)?

Vaikuttaa siltä, että kun työjonossa/tuotanossa muokkaa useamman työtilauksen aikoja kerralla, niin muuttuu määrä kaikille valituille työtilauksille sen mukaan mikä työtilaus valittu ensimmäisenä muokattavaksi."

Tämä on meidän tilausmäärillä kriittinen ongelma joka toivottavasti pian korjataan. Jos teillä ei vastaavia tarpeita ole niin 10.3.-päivityksen voi tehdä. Itse olen nyt paikkaillut virheitä sql-skripteillä joiden jälkeen tietysti laske tulossa/menossa -ajot pitää tehdä ja se on sitten toinen murheenkryyni se kestäessään tunteja.

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Me kyllä muutetaan useammalle työtilaukselle kerralla aikoja, eli on todellakin tultava korjaus asap. Meillä tulee verkkopalkkojen takia pakollinen päivitys 10.3. versioon kesäkuun aikana. Mitenkäs Vismalaisilta saisi vastauksia heti kun korjauspäivitys on olemassa?

Anonymous
Entinen jäsen

tekijä Anonymous

Tulitko johonkin lopputulokseen? Oliko ns. user error vai johtuuko Nova 10.3:sta? Tämä on todella paha bugi jos johtuu Nova 10.3:sta. Meillä on vielä 10.2. käytössä ja mietin missä vaiheessa päivityksen uskaltaisi ajaa.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Olen melko varma että kyse EI ole Nova 10.3.stä. Löysin tietokannasta pari vastaavalta näyttävää vanhempaa riviä. Helpparin ja tuotekehityksen kanssa asiaa setvitään. Itse veikkaan että kyse täytynee olla jonkinlaisesta user errorista, MUTTA yhdistettynä johonkin Novan ominaisuuteen/bugiin sillä tuotantomäärien muutokset normaalisti tehtynä näkyvät aina tietueen tapahtumissa. Nyt ei ole mitään viitteitä muutoksesta tai sen syistä. Tilauskannasta työjonoon siirrettäessä määriä ei edes ole mahdollista vaihtaa. Ja rivien muokkaamisikkunan kautta ei pysty useamman rivin kappalemääriä muuttamaan jne.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.