Minun alueeni
Apu
Tarja Virtanen
CONTRIBUTOR *

Tuplaklikkauksella osto- tai myyntitilauksesta varastokirjanpitoon - ei toimi enää?

tekijä Tarja Virtanen

Aikaisemmin osto- tai myyntitilauksella koodinumeroa tuplaklikkaamalla avautui varastokirjanpito ko. tuotteen kohdalta. Nyt tuplaklikkaus ei enää avaa varastokirjanpitoa. Saako tämän toiminnon takaisin? 

9 VASTAUSTA9
Mikko Salorinne
STARTER

tekijä Mikko Salorinne

Olen huomannut että tuo tuplaklikkauksella varastokirjanpitoon siirtyminen toimii jos avaa ensin esim myyntitilaukset ja vasta sen jälkeen varastokirjanpidon. Nimenomaan tuossa järjestyksessä. Jos avaa varastokirjanpidon ensin ja muut ohjelmat sen jälkeen niin ei toimi ennen kuin käyttää varastokirjanpidon kerran kiinni ja avaa uudestaan, eli viimeisenä.

petriku
CONTRIBUTOR **

tekijä petriku

Kiitosta vaan Markolle tuosta "Estä liikkuminen ohjelmien välillä" täpän esilletuomisesta! Tämän kanssa on tuskailtu, kun kovassa kiireessä koittaa klikkailla ruutuja auki ja Nova päättää yhtäkkiä avata toista sovellusta.

Olisi myös paljon kaivattu uudistus, että myös muita ruutuja kuin Koodia pystyisi "valitsemaan" kopioitavaksi ilman tilauksen avaamista muokkaukselle. Pitäisi tosiaan pystyä kopioimaan osa Nimikkeen ja Lisänimikkeen tiedoista ja tuo tällä hetkellä onnistuu vain klikkaamalla tilaus muokkaustilaan.

Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

tekijä Marko Koivuniemi

Asetukset - Hallinta - Käyttäjähallinta - "Estä liikkuminen ohjelmien välillä".

 Näyttökuva 2024-08-22 kello 12.23.27.png

Tarja Virtanen
CONTRIBUTOR *

Hei Marko, nimenomaan en halua estää liikkumista ohjelmien välillä, vaan haluaisin että koodin tuplaklikkaus avaisi varastokirjanpidon. Onko tähän olemassa ratkaisu? Minulla ei siis ole nytkään asetuksissa rastia tuossa "Estä"-kohdassa, mutta tuplaklikkaus lakkasi toimimasta päivityksen jälkeen. Huomasin muuten, että asiakas- tai toimittajanumeron tuplaklikkaus avaa edelleen asiakas- tai toimittajakortin. 

nicklasuusitalo
CONTRIBUTOR ***

Hei Tarja, meillä vähän samankaltaista ongelmaa ollut jo pidempään eli tuo saattaa lakata päivän aikana toimimasta ja vaatii Novan uudelleen käynnistyksen. Ongelmaa vaikuttaa edesauttavan ainakin nimikeapu-, kulutustieto- ja linkit-ikkunoiden aukiolo. Toimiiko tuo tuplaklikkaus yhdelläkään käyttäjällä vai lakkasiko kaikilla toimimasta? 

Tarja Virtanen
CONTRIBUTOR *

Hei, työkaverilla tämä toimi koko ajan. Itse kävin tuossa Estä-kohdassa jonka Marko neuvoi (kiitos!), laitoin siihen rastin, kirjasin ulos, takaisin sisään, poistin rastin, kirjasin ulos ja taas takaisin sisään, sen jälkeen tuplaklikkaus on  toiminut. Ja on toiminut myös se että tuotekyselystä voi tuplaklikata osto- tai myyntitilaukseen. Päivitetty versio on ollut käytössä vasta pari päivää, ja meillä on vain muutama käyttäjä, joten kokemuksia ja dataa ei kerry nopeasti. 

Accepted solution
Marko Koivuniemi
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Ajattelin että kun asetus on yrityskohtainen ja henkilökohtainen niin se täppä olisi sinne ilmaantunut. Joka tapauksessa minulla kyllä toimii. Testasin Ostotilaus-ohjelmassa. Meillä on-prem-ratkaisu. 

Maija Jussila
CONTRIBUTOR ***

tekijä Maija Jussila

Saisiko tuplaklikkauksen sellaiseksi että voi valita haluaako sitä käyttää. Ottaisin tuon käytön pois. Samoin kopiointi, joka ei kopioi leikepöydälle vaan taulukkoon. Joku ehkä haluaa käyttää sitä, mutta nyt joudun kirjoittamaan käsin kun ei pysty copy pastella ottamaan leikepyöydälle. Vanhassa myyntitilauksessa on nimikeapuikkuna, jos uudessa toimii samalla tavalla, niin olisi kiva jos tullinimikkeen pystyisi kopioimaan siitä...

Mikko Salorinne
STARTER

Copypaste toimii muokkaustilassa. En tiedä miksi näin.

Sinulla ei ole yhtään suosikkia valittuna.