Mine områder
Hjelp

Masseoppdatering

09-04-2013 17:41 (Sist oppdatert 14-04-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 2144 Visninger

Rutinen "masseoppdatering" er laget for å endre verdien på flere linjer samtidig.

Denne muligheten har du kun på redigerbare felter. For å se om et felt er redigerbart så kan du trykke på feltet. velge funksjonstasten "F2" eller høyreklikke og velge "sett i endremodus"   

Eksempel

Du kan endre feriepengeprosenten og / eller feriedager på de ansatte via rutinen "masseoppdatering".   

  • Stå på fanen for "Ansattlister med skatteopplysninger".
  • Dersom du ikke har kolonnene som gjelder feriepenger, så må de hentes vi tabelloppsettet.
  • Ta utvalg på de ansatte du ønsker å endre på, eventuelt også på lønnsår, via søkelinjen (den blå raden) eller via utvalgsfunksjonen
  • Sett feltet du skal endre på i endre modus (høyre musetast) eventuelt F2, og legg inn verdien du ønsker å endre til. For eksempel "30" i feltet "Feriedager pr.år"
  • Velg "Sett alle linjene i tabellen til verdien for aktuell linje/kolonne" (høyre musetast), sett kryss for "Ja, jeg skal oppdatere alle" og velg "Oppdater alle". Alle radene har nå verdien "30" i feltet "Feriedager pr.år".

Rutinen kan også brukes til endring av "Trekkoden" i lønnsregistrering eller for eksempel ved endring av et beløp på en lønnsart.

Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"