Mina produkter
Hjälp

Utrustningsrapport en användbar rapport för att se vilken utrustning som är utdelad till personalen.

28-12-2021 09:17 (Uppdaterad 29-07-2022)
  • 0 Svar
  • 1 gilla
  • 544 Visningar

Hur kan jag se vilken utrustning min personal har? 

Under Analyser-Rapporter-Personal finns en rapport där ni kan se all er utrustning som ni har tilldelat till er personal, ni kan också se när den anställde har återlämnat utrustningen eller om den är förbrukad.

Rapporten är förgrupperad på person och visar därmed utrustning per anställd. Du kan dock ändra grupperingen till vilken som helst av kolumnerna. Man kan också dra och släppa rubriken i sidled för att ändra ordningen.

 

Om du t ex vill gruppera listan efter utrustningsgrupp tar du bort den nuvarande grupperingen genom att klicka på krysset till höger för rubriken se bild 1.

image.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klicka sedan på rubriken för kolumnen utrustningsgrupp och dra den upp till grupperingsområdet det ”grå fältet se bild 2.

image.png

Det går även att filtrera rapporten. Klicka på "tratten" i verktygsfältet (se bild nedan). Då visas en filtreringsrad ovanför rubrikraden. När du anger värden där filtreras raderna så att endast de rader som uppfyller ditt val visas. Detta innebär att du kan fram en lista för en viss tidsperiod eller för en viss stationsort. Det är även möjligt att exportera listan till Excel eller skriva ut rapporten. 

I vårt exempel har vi valt att filtrera på utrustningsgrupp.

image.png

 

I denna artikel kan ni läsa mer om hur ni skapar upp utrustning.

 

 

 

Medverkande

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här