Mine områder
Hjelp

Tre videoer som viser den nye flyten

22-11-2017 14:31 (Sist oppdatert 25-01-2019)
  • 5 Svar
  • 0 liker
  • 11805 Visninger

Her ser dere tre videoer som viser hvordan den nye flyten i Visma Document Center fungerer. Denne flyten kom fra versjon 11.10. Dette er de samme tre videoen som ble vist på Community Live og på Visma Update Regnskapsbyrå denne høsten.

 

(Det er ingen lyd på videoene, men en tekst som beskriver hva som skjer.)

Video 1

Her viser jeg hvordan man sender et dokument på en enkel flyt, med kun en godkjenner. Jeg viser jvordan man lager en flytgruppe og hvordan man kan sette denne som standard på en leverandør. Til slutt viser jeg hvordan man kan lag en AutoFlow regel av det.

 

Video 2

Her viser jeg hvordan man klan sette opp en mer avansert flyt.

Video 3

Her viser jeg en flyt som baserer seg på ansvarsenheter og beløpsgrenser fra ERP-systemet, i dette tillfelle Visma Business.

Kommentarer
Jan Øyvind Johansen2
CONTRIBUTOR *
av Jan Øyvind Johansen2
Hei! Er det mulig å få tilbake "gammel flyt layout" i Visma Document Center? Den nye layouten medfører noen ekstra klikk som vi ønsker å spare oss for på grunn av stort antall fakturaer. Vet at man kan sette inn flytgrupper osv., men dette er ikke hensiktsmessig hos oss. Kan ikke se noen steder hvor man kan stille tilbake til gammel layout. Noen som kan hjelpe? Mvh Jan Øyvind Johansen
av Svein Holanger

Svar til Jan Øyvind:

Nei, det er ikke mulig, men i versjon 13 (som er tilgjengelig nå), så har vi laget hurtigtaster som løser dette. Da kan man trykker CTRL ENTER og vinduet vil komme opp, deretter direkte begynne skrive navnet på mottaker, velge ved å trykke ENTER, og sende av gårde ved å trykke CTRL ENTER en gang til.

Jan Øyvind Johansen2
CONTRIBUTOR *
av Jan Øyvind Johansen2 (Oppdatert ‎11-06-2018 13:32 av Jan Øyvind Johansen2 )

Hei Svein,

 

Takker for raskt svar.

Ikke alle endringer er til det bedre.

Vil anbefale at dere kan legge inn et valg/mulighet til å få tilbake den "gamle" layouten på flyt. Den var effektiv i alle fall til vår bruk av VDC.

I mitt firma som håndterer ca. 10.000 fakturaer i året, så er vi avhengig av effektiv flyt, og det det er stor variasjon i hvem som skal motta faktura fra samme leverandør, samt hvor mange personer som skal være med på flyten. 

For oss var denne endringen litt krise på grunn av den medfører en del ekstra klikk ved håndtering av 10.000 faktura..:-(

Håper dere tar med ønsket til videre utvikling.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

hei

ser at vi kan forhåndsbestemme kontering i leverandørkortet og det kommer frem i dokumentsenteret, men den ta ikke med informasjon om avdeling selv om det er lagt inn på leverandørkortet. Er det andre steder vi kan legge inn avdeling slik at det kommer med automatisk i dokumentsenteret? Dette er mer praktisk dersom man skal bruke autoflow på avdelingsnivå.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg har satt opp autoflow på flere klienter, men på ett par av klientene stopper disse da "flyt ikke er aktivert".

Hvordan endrer jeg til at flyt alltid skal være aktiv/satt som standard.

Jeg kan ikke se at jeg har gjort noe annerledes på oppsettet?

Bidragsytere
Meld deg på fagkonferansen 16. og 17.februar
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"