Mine områder
Hjelp

Visma Document Center og Outlook, dra og slipp (drag & drop) fra Outlook får VDC til å krasje

12-05-2020 09:07
  • 6 Svar
  • 4 liker
  • 8770 Visninger

Etter seneste oppdatering av Outlook (KB4484343) har mange fått problemer med flytting av filer fra Outlook til Visma Document Center.  


Avinstallasjon av seneste oppdatering for Outlook løser problemet.
Se: https://support.microsoft.com/en-us/help/4484343/may-5-2020-update-for-outlook-2016-kb4484343


Alternativ løsning kan være å flytte filene til AutoImport mappe for VDC slik at de automatisk blir importer i VDC. Eller lagre filene i annen mappe for så og dra de inn i VDC.

Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei,

Jeg har dette problemet, men den oppdateringen som dere henviser til her, har ikke jeg på maskinen min. Har dere andre løsningsforslag?kb4484343_2.JPGkb4484343_1.JPG

Rita Håland
CONTRIBUTOR *
av Rita Håland

Vi har samme problem på våre Citrix servere og vi har heller ikke denne oppdateringen.

EddieBratli
VISMA
av EddieBratli

Denne gangen er det KB4484398 som medfører at drag & drop fra Outlook ikke fungerer. 
Feilen oppstår ved oppdatering av oleaut32.dll og skyldes bruk av minne som det ikke er tilgang til. 
Avinstallering av KB4484398 løser problemet (midlertidig frem til Microsoft kommer med en fiks).

Det kan også være andre oppdateringer fra Microsoft som påvirker dette men som vi ikke kjenner til pt.

 

Se også:
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Business-og/Visma-Document-Center-og-Outlook-dra-o...

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Med siste Office update fra begynnelsen av oktober, så stopper Drag and Drop igjen . Har dere KB'n som forårsaker dette nå på siste update?  KB4484398  og KB4484343 er ikke installert.

ErlingD
PARTNER
av ErlingD

Hva er siste status på drag & drop fra Outlook til VDC? Er det noen løsning i sikte for dette, eller må vi fortsatt bare anbefale workaround?

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Kan se ut som VDC ikke støtter "File Times". Dette var noe som ble lagt til i november 2020.  Ser ut til å gjelde både O365 og Office 2016.

 

Dette løste det for oss frem til VDC får fikset dette :


Adds a registry key that enables customers to disable file time inclusion for attachments in IDataObject operations (for example, by dragging and dropping an attachment from the clipboard into an email message).

Path: HKEY_CURRENT_USER \SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Attachments

Value name: IncludeFileTimesInDataObject

Value type: REG_DWORD

Value data:

1 (default): File times are included.

0: File times are excluded.

​​​​​Note If there is no Attachments subfolder under HKEY_CURRENT_USER \SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook, you have to create it.

 

Ref: https://support.microsoft.com/en-us/topic/january-5-2021-update-for-outlook-2016-kb4493166-21d56da4-...

Bidragsytere
Meld deg på fagkonferansen 16. og 17.februar
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"