Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Reverta Al-Safar
  • 1 Svar
  • 0 Liker
  • 673 Visninger

Ved bytte av regnskapsfører eller lønnsystem så kan du følge A-ordningens veiledning:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/a-meldingen/veiledning/arbeidsforho...

Visma anbefaler alternativ 3  A-ordningens veiledning.

Alternativ 2 er også aktuelt dersom alternativ 3 ikke passer.  I dette alternativet må du sluttmelde alle ansatte, og opprette de i det nye systemet med dagen etter sluttdatoen. Dersom det byttes fra et lønnssytem til Visma Lønn, så kan ansiennitetsdatoen legges inn i fanen "Personalopplysninger" hvis du ønsker å ha oversikt over opprinnelig ansattdato.

Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Hei,

Tidligere var det slik at når man overtok en lønnskunde som allerede var registert i Visma lønn hos den forrige regnskapføreren så kunne man bare sette startdato når første lønn ble kjørt. F.eks 1.1.19 og så sette opprinnelig startdato i fane 7 under personaloppysninger. Men, når jeg har gjort dette nå så får jeg feilmelding på alle ansatte med feilmelding startdato for arbeisforholdet er endrtet fra forrige rapportering. Når jeg nå leser tipset som ligger her med å bruke alternativ 3 fra skattetaten så forstår jeg det slik at jeg skal sette opprinngelig startdato. Dvs. helt tilbake til 2010. Stemmer det?