Mine områder
Hjelp

Sende A-melding etter godkjenning av lønnskjøring

30-12-2016 16:31 (Sist oppdatert 30-03-2021)
  • 0 Svar
  • 0 liker
  • 4356 Visninger

Visma anbefaler at du sender A-melding rett etter godkjenning av en lønnskjøring.

Dette er en automatikk du også kan sette på som videresender deg til utskriftsparamterne for innsending av A-melding etter at du godkjenner en lønnskjøring.

I "Grunndata / Firmaopplysninger / Lønnsoppslysninger" i feltet under "A-melding" må du sette på huke på "Send A-melding etter godkjenning av lønnskjøring".

Når du er ferdig med en lønnskjøring og skal godkjenne den vil huken for "Send A-melding" automatisk stå på når du har trykket på "Godkjenning".

Godkjenning.PNG

Etter at lønnskjøringen din er godkjent kommer du direkte inn i bildet for å sende A-melding. Her vil systemet legge inn lønnsår, det lønnskjørenr du har godkjent. Disse feltene er nå låst. Systemet vil også legge inn rett rapporteringsår og rapporteringsmåned ut ifra hvilke utlønningsdato du har valgt. Videre kan du legge inn en beskrivelse, også trykker du på "Eksport".

Send a-meld.PNG

 

MERK! Har du økonomisystem til Ascii kan du ikke sende a-melding direkte når du godkjenner lønnskjøring. Du vil da ikke ha mulighet for å krysse av for "send A-melding etter godkjenning". Du må da sende a-melding fra utskriftsentralen. 

Spørsmål til support:

  • Jeg har flere lønnskjøringer i samme måned, kan jeg da sende A-melding etter godkjenning av lønnskjøring?
    Ja, det kan du. Har du flere lønnskjøringen blir de sendt inn en og en. Altinn vil uansett summere hva som er innrapportert totalt sett for måned
  • Det er en lønnskjøring jeg ikke skal rapportere inn i A-melding, hva gjør jeg da?
    Da fjerner du huken for "Send A-melding, og godkjenner på vanlig måte. 
Bidragsytere
Fagkonferansen
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"