Mine områder
Hjelp

Levere mer enn bestilt på salgsordren

04-06-2018 13:42 (Sist oppdatert 17-08-2022)
  • 0 Svar
  • 3 liker
  • 1054 Visninger

I noen tilfeller er det ønskelig å opprette leveranse på mer enn det som er bestilt på ordre.  Eksempler på det kan være salg i m2, liter, løpemeter.

 

Registerer du en salgsordre på 1 meter og forsøker å opprette leveranse på 2 meter får du beskjed om at det ikke går.

 

Hvordan kan vi da opprette leveranser på mer enn det som er bestilt?

Du har et felt på salgsordrelinjen som heter  "Maks.leveres i%".

Dette feltet står til 100%, dvs at du har lov til å levere opptil 100% av antallet som registreres på salgsordrelinjen.

Ønsker du å levere mer enn antallet du har registert må du justere dette feltet.

Hvilken %-sats avhenger av hvor mye mer de tillater å levere. 

 

Si du har registrert 1 meter, men ønsker å levere 2 meter. Da må du øke % satsen på dette feltet. Når det står 100 er det kun lov å levere 100% som er 1 meter.  Øker vi til 200% får du tilgang til å opprette leveranse på 2 meter selv om det kun er bestilt 1 meter.

 

maks.PNG

Utvidet funksjonalitet i versjon 8.20 

 

Tidligere måtte maks- og min-verdiene registreres manuelt på ordrelinjen.

Nå har du mulighet for å definere disse verdiene på Vareprofilen (IN201000) og Lagervaren.

 

Min. leveres i % og Maks. leveres i % definert på vareprofilen, foreslås til varen ved opprettelse av ny vare basert på denne profilen. Ved registrering av salgsordre hentes Min. leveres i % og Maks. leveres i % fra lagervaren, og vises på tilsvarende felter på salgsordren.

 

Vareprofil:

 

2020-03-18 10_24_18-Vareprofiler.png

 

Lagervare:

 

2020-03-18 10_22_39-Lagervarer.png

 

Salgsordre:

 

2020-03-18 10_37_13-Salg.png

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"