Mine områder
Hjelp

Mulig å endre Beskrivelse og Bankkontotype for betaling på oppdaterte inngående fakturaer

04-09-2020 12:21
  • 1 Svar
  • 6 liker
  • 1852 Visninger

I versjon 8.25 har vi lagt inn støtte for å endre Beskrivelse og Bankkontotype for betaling på bokførte inngående fakturaer (AP301000). Dersom du har bokført en inngående faktura, og ser at du har registrert feil bankkontotype eller beskrivelse, så kan du korrigere dette før du oppretter betaling.

 

Åpne en Inngående faktura som har status Ny, og her ser du at feltet Beskrivelse nå kan redigeres.

 

Under fanen Regnskapsdetaljer kan du endre Bankkontotype for betaling.
Merk at dersom det er registrert en betaling eller delbetaling så vil feltet være låst, og ikke mulig å endre.

 

1_bankkontotype.png

 

Hvis du ser at du har registrert feil bankkontonummer på en leverandør, så kan du nå endre bankkontonummer på leverandørkortet, og så gå til den inngående fakturaen og endre til en annen bankkontotype og så sette tilbake til opprinnelig bankkontotype. Da hentes nytt bankkontonummer.

Kommentarer
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim

Jeg gjorde som beskrevet i det siste avsnittet, men på en leverandør der jeg har to lokasjoner med forskjellig bankkontonummer. Jeg endret bankkontonummeret inne på den ene lokasjonen. Da ble ikke bankkontonummeret oppdatert på fakturaen. 

Jeg løste det ved å endre bankkontonummeret rett på leverandøren i tillegg. Da virket det, og bankkontonummer ble oppdatert også på fakturaen.

Bidragsytere
Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"