Mine områder
Hjelp

NB: Begrensning i skjermbildet Skriv ut /send ordrer med e-post

27-09-2019 15:37 (Sist oppdatert 06-09-2022)
  • 2 Svar
  • 0 liker
  • 1955 Visninger

I skjermbildet Send salgsrodre (SO502000) kan du skrive ut tilbud/salgsordre eller sende de på e-post. Det er begrensninger på antall ordre som kan behandles i samme prosess. 

 

Klikker du på Behandle alle er det nå kun de 3000 første som blir behandlet. Har du mer enn 3000 må du velge Behandle alle på nytt for å få behandlet de resterende.

 

2022-09-06 09_37_28-.png

 

Man vil få et varsel om dette. Varselet informerer om at kun de 3000 første vil bli behandlet, og at du må klikke flere ganger for å behandle alle. 

 

Hvis du klikker Avbryt vil prosessen avbrytes, og ingen bilag blir behandlet.

Hvis du klikker OK vil 3000 bilag bli behandlet. Når prosessen er ferdig må du klikke Behandle alle igjen for å behandle de neste 3000.

 

Merk:

  • Har du satt opp en automatiseringsplan for disse skjermbildene vil du ikke få advarsel. Automatiseringsplanen vil behandle kun 3000 bilag per kjøring. Neste gang automatiseringsplanen kjøres vil riktignok de 3000 neste bli behandlet osv. Automatiseringsplanen må evt. tilpasses dette. 
  • API’et er ikke påvirket av denne begrensningen.

 

Vi har også tidligere skrevet om skjermbilder med denne begrensningen. 

Årsaken til endringene er å gjøre prosessene mer stabile, og unngå hastighetsutfordringer.

Endringene er midlertidig, og det jobbes med permanente løsninger som ikke har denne begrensningen.

Kommentarer
julieanne
CONTRIBUTOR *
av julieanne

Noe som absolutt mangler i dette bilde er at en ikke kan se antall stykk ordre som ligger i systemet. Jeg jobber med nettbutikk og er ganske avhengig av å vite for mange ordre som kommer inn i systemet hver dag. Da må jeg lette antall linjer pr sider og så antall sider og gange med det. Dette er noe som Visma absolutt burd fått til.

av Edvard Berntzen

Hei @julieanne.

 

Takk for tilbakemelding! Ber deg opprette dette som ønske på ideforumet slik at andre kan stemme på det bla. 

 

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net ERP support

Aktuelt brukertips
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"