Mine områder
Hjelp

Nyhet! Planlagt fakturering

03-03-2022 19:58
  • 1 Svar
  • 1 liker
  • 1076 Visninger

Det har nå kommet en ny funksjon til Project Management som lar deg automatisere faktureringsflyten.

Med Planlagt fakturering kan du sette opp kjøringer som oppretter faktuarer automatisk.

 

Det må hakes av på adgangsprofilen eller direkte på den ansatte for å tilgang til Planlagt fakturering.

ChristianAlne_2-1646247942129.png

 

 

Vi skal nå se på hvordan du oppretter en kjøring.

Gå til Fakturering - Planlagt fakturering. 

ChristianAlne_0-1646244331885.png 

Her ser du eksisterende jobber og overføringslogg. Vi velger Ny planlagt kjøring

Da kommer vi til dette bildet:

ChristianAlne_1-1646244780863.png

Du velger hva jobben/kjøringen skal hete og legger til beskrivelse hvis du ønsker det.

Varighet er feil oversettelse, skal være regelmessighet og blir rettet. Om du ønsker at det skal faktureres daglig, ukentlig eller månedlig.

Så velger du hvor ofte og på hvilken dag kjøringen skal være.

 

Under Prosjekter som skal faktureres så kan du begrense hvilke(t) prosjekt som det skal opprettes faktura på.

Og så kan du velge intervall i NOK på verdien faktura må ligge innenfor for å bli opprettet. 

 

Så kommer du til Opprettelse av faktura

Du setter opp ønsket fakturastatus på fakturaene denne jobben oppretter.

Og videre fakturadato og registreringsdato for fakturaene.

Til slutt så kan du velge å motta e-post når kjøring er fullført.

 

Før du lagrer kan du trykke på Forhåndsvis, da får du se hva som vil innkludere i neste kjøring.

 

Merk at alle kjøringer går på kvelden norsk tid, rundt 21-22.

Kommentarer
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***
av Arthur Kvalheim (Oppdatert ‎03-06-2022 11:12 av Arthur Kvalheim )

Strålende! Dette fungerer godt hos meg nå. 

Da er det kun automatikken for Dataoverføring (som hos oss betyr sending av fakturaer fra PM til AutoInvoice) som mangler før fakturaer kan sendes til kunder HELT uten menneskelig innblanding. Altså jeg kan være på ferie, sove eller drikke kaffe mens systemet fikser alt uten et eneste museklikk. Ser frem til det også er på plass. 

ArthurKvalheim_0-1654247394834.png

 


Takk 🙂

Bidragsytere
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"