Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Elbil lader hjemme

av Anonymous

Hei! Ansatt hos oss får dekket installasjon av elbil lader hjemme og dette skal da regnes som skattepliktig lønn. Hvilken lønnsart og skal hele summen av installasjon + lader legges på lønn?

Takk for svar. 

Mvh

Siw

9 SVAR 9

av Ivar Grøndahl1

Arbeidsgivers dekning av elbil-lader hjemme hos ansatte skal innberettes som "Kontantytelse - Annet". Inngår i grunnlaget for forskuddstrekk og arbeidsgiveravgift. 

 

LauraLampert
CONTRIBUTOR **

av LauraLampert

Tusen takk for svar. Jeg må opprette LA til dette og lurer på om følgende ( jobber med visma lønn) :
lønnsarttype?
behandlings regel?
bereg.rekkef.?
lønnsartgruppe?
lønnsslippkategori? 

 

av Renate Martensson

Hei 😊

 

Du kan bruke standard lønnsart 31 - Diverse lønn, og eventuelt endre navnet på lønnsarten i lønnsregistreringen.

Oppsett på denne lønnsarten ligger her:

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Lonnsart-31-Diverse-lonn-prosenttrekk-i-Visma...

 

Mvh Renate, 

Visma HRM Support.

LauraLampert
CONTRIBUTOR **

av LauraLampert

Hei LA31 produserer feriepengen og da kan ikke denne LA31 vare riktig til dette.

 

av Renate Martensson

Hei,

 

Som det står i brukertipset:

Om lønnsarten skal ha kryss for feriepenger eller ikke er avhengig av hva som ditt firma utbetaler på denne lønnsarten. 

 

Du kan da lage en kopi av denne der du fjerner haken for "Feriepenger" eller om du bruker denne lønnsarten og fjerner haken for "Feriepenger" hvis du ikke har brukt den tidligere.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

LauraLampert
CONTRIBUTOR **

av LauraLampert

Tusen takk for hjelpen

av Ivar Grøndahl1

Det er a-meldings nummer 1300 i Visma Lønn. Hvis du trenger ytterligere opplysninger, kan vi få system-support evt til å svare.

/ivar

LauraLampert
CONTRIBUTOR **

av LauraLampert

Hei Ivar, jeg trenger hjelp med å opprette LA til dette, og det er mange felter som må velges riktig. kan du hjelpe meg med å få system -support å svare? Hvordan får jeg dette til? Takker meget mye for hjelpen

LauraLampert
CONTRIBUTOR **

av LauraLampert

Hei Siw, har du fått noe svar på dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"