Mine områder
Hjelp
Lin Knutsen
CONTRIBUTOR ***

Feriepenger honorar midlertidig ansatte

av Lin Knutsen

Vi er et idrettslag som har mange trenere ansatt på midlertidige kontrakter med timelønn. Feriepenger for timelønn utbetales i juni påfølgende år, eller som sluttoppgjør hvis de ikke vil ha ny kontrakt. Vi har også egne  honorarsatser på arrangementer hvor de ikke skriver timer, men får en fast sats pr dag avhengig om det er over eller under 4 timer, om de er hjelpetrener eller hovedtrener. Disse satsene har vært inkludert feriepenger (dvs ikke med i feriepengegrunnlag), da den også brukes for trenere som ikke tar ut lønn for ordinære timer.

 

Spørsmålet er om det er lov å bruke en sats inkludert feriepenger for de som har en timekontrakt, eller om det også her må beregnes og utbetales separat?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Monica Bremtun-Olaussen -
VISMA

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei

 

Feriepengene beregnes ut fra det man har fått som arbeidsvederlag i opptjeningsåret. Det er ikke lov å inkludere feriepenger i timelønn, eller avtale at feriepengene utbetales løpende gjennom året, med mindre dette er direkte regulert gjennom tariffavtale.

 

Mvh

Monica Bremtun-Olaussen


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"