Mine områder
Hjelp
Per Egil
CONTRIBUTOR ***

Konto for øresavrunding er fjernet i NS kontoplan

av Per Egil

Feilmelding i Payroll; det manglet avrundingskonto i selskapsinnstillinger i Employee.

Viser seg at kto 7799 er fjernet fra Norsk Standard Kontoplan. 

Denne var tidligere foreslått som standard ved oppretting av nye kunder.

 

Så sjekk denne, dersom noen får feilmelding som gjelder alle ansatte, og har Norsk Standard Kontoplan.

 

En skulle tro Visma hadde hørt om datostyring når de gjør endringer...

 

Jeg la inn kto 2930 Skyldig Lønn og valgte "Eller bruk eksisterende gyldig fradato (∞)" - noe som  en vanligvis skal være forsiktig med å bruke.

Sjekk regnskapsrapporten før du kjører lønna ferdig, om det er noe rart som blir postert!

 

2 SVAR 2
Per Egil
CONTRIBUTOR ***

av Per Egil

ZippSticos sier denne kontoen ble fjernet i 2022, men det var altså først nå feilmeldingen på en lønnskjøring kom. Det i seg selv var jo litt rart...

Merete12
CONTRIBUTOR ***

av Merete12

Hei. Jeg kjørte lønn i går og brukte lønnsart 89090-korreksjon skattetrekk, variabel. Da jeg sjekket regnskapsrapporten, lå beløpet som jeg la inn der, på konto 7799 øreavrunding. Dette forsto jeg lite av. Kontaktet konsulenten vår og fikk beskjed om at jeg måtte bruke lønnsart 89010-ekstra skattetrekk, variabel i stedet. Da skulle ørediffen forsvinne. Det gjorde den, men jeg forsto ikke sammenhengen mellom lønnsart 89090 og konto 7799. Vet ikke om dette var samme problem som det du hadde og jeg vet heller ikke hva som var din løsning. Ser i sticos at det nå er konto 7740 som er standard konto på ørediff. Betyr det at visma må gjøre endringer i payroll, slik at vi slipper disse feilene eller er det vi kundene som må gjøre noe? Hvorfor skal vi ikke kunne fortsette å bruke 7799 når det er det vi har i visma business? Må vi endre til konto 7740 både i payroll og VB?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"