Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kurs i hvordan håntere lønnssystemet ved permittering

av Anonymous

Jeg er litt lost i disse dager om hvordan vi håndterer permitteringer i H&L. Det er mange spørsmål rundt firmabil og billønn - hva som er grunnlaget for dagpenger og hvordan vi håndterer det hvis de beholder firmabilen og hvis de setter den fra seg. Samtidig ber myndighetene oss å forskuttere dagpenger i 20 dager. Hvordan håndterer vi dette med grensen på 6G. Skal vi ha noen egne lønnsarter for fratrekk/forskuttering? Mange nye emner og spørsmål kommer opp hver dag og jeg er ofte svar skyldig. Når mange heller ikke har andre å spille ball med eller har en HR-avdeling som kan svarene på alle disse spørsmålene så sitter vi på lønningskontorene veldig alene i dette. Kan H&L sette opp et nettkurs slik at vi kan få svar på disse spørsmålene som opptar oss om dagen?

1 SVAR 1
Enel051
CHAMPION ***

av Enel051 (Oppdatert ‎26-03-2020 15:17 av Enel051 )

Etter det jeg vet, skal du kun betale lønn i arbeidsgiverperioden ved permittering. Det er lønnspliktdagene. Hos oss er det noen permitteringer. En ble permittert 16.03 og en 18.03. Etter samtale med NAV i dag har vi lønnspliktdager frem til og med 19.03. Staten overtar 20.03 etter de nye reglene.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"