Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Problemer med sikkerhetskopiering i HL lønn.

Når vi prøver å sikkerhetskopiere før overgang til nytt år får vi opp denne feilmeldingen. " This operation is temporarily unaible due operation "systemvedlikehold" is beeing executet by operator*** . " Vi avbrøt sikkerhetsoppdateringen fordi den hang seg opp.

6 SVAR 6
PARTNER

Sv: Problemer med sikkerhetskopiering i HL lønn.

I Lønn, gå på Hjelp | Om programmet.

Skriv REKAVER på tastaturet når dialogboksen "Om Huldt & Lillevik Lønn" kjem opp
Klikk på "Lås opp Systemvedlikehold"

Trykk OK - Skal då kunne ta sikkerhetskopi eller starte Systemvedlikehold frå Verktøy | SystemvedlikeholdVedlikeholdsoperasjoner.png

CONTRIBUTOR **

Tusen Takk for svar. Jeg har prøvd dette nå men kommer dessverre ikke videre. har dere noen andre tips?

PARTNER

Får du samme feil etter å ha trykt på "Lås opp Systemvedlikehold"?

Eller får du ein annan feilmedling?

CONTRIBUTOR **

Eg får samme melding igjen dessverre.

PARTNER

Då må eg sei eg er meir usikker, dette har våre løysinga i dei fleste tilfeller der ein får melding om at Systemvedlikehold er i bruk/utilgjengeleg.

Dersom du har HL Lønn hos ASP leverandør, er det vel nokre miljø som er satt opp slik at Systemvedlikehold er deaktivert, men dersom du har ein lokal installasjon og/eller har kunne tatt backup med Systemvedlikehold før, skulle ikkje det vere tilfellet her.

Har du tilgang til SQL Server som lagrer data for HL Lønn?

Då kan du i alle fall få tatt ein kopi av klientdatabasen via SQL Managment Studio.

Dersom du har tilgang til SQL kan du og i Management Studio sjekke om det er nokre linjer i tabellen 'LockedOperations' som du finn i databasen HLonn, når alle er ute av HL Lønn. Dersom det er det kan du forsøke å slette dei og sjå om det gjer nokon forskjell.

CONTRIBUTOR **

Tusen takk. problemet løste seg til slutt med det første forslaget ditt. Gikk til slutt  inn i programmet som administrator og da fikk jeg tatt sikkerhetskopieringen.