for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Når vi prøver å sikkerhetskopiere før overgang til nytt år får vi opp denne feilmeldingen. " This operation is temporarily unaible due operation "systemvedlikehold" is beeing executet by operator*** . " Vi avbrøt sikkerhetsoppdateringen fordi den hang seg opp.
Løst! Gå til løsning.
I Lønn, gå på Hjelp | Om programmet.
Skriv REKAVER på tastaturet når dialogboksen "Om Huldt & Lillevik Lønn" kjem opp
Klikk på "Lås opp Systemvedlikehold"
Trykk OK - Skal då kunne ta sikkerhetskopi eller starte Systemvedlikehold frå Verktøy | Systemvedlikehold
Tusen Takk for svar. Jeg har prøvd dette nå men kommer dessverre ikke videre. har dere noen andre tips?
Får du samme feil etter å ha trykt på "Lås opp Systemvedlikehold"?
Eller får du ein annan feilmedling?
Eg får samme melding igjen dessverre.
Då må eg sei eg er meir usikker, dette har våre løysinga i dei fleste tilfeller der ein får melding om at Systemvedlikehold er i bruk/utilgjengeleg.
Dersom du har HL Lønn hos ASP leverandør, er det vel nokre miljø som er satt opp slik at Systemvedlikehold er deaktivert, men dersom du har ein lokal installasjon og/eller har kunne tatt backup med Systemvedlikehold før, skulle ikkje det vere tilfellet her.
Har du tilgang til SQL Server som lagrer data for HL Lønn?
Då kan du i alle fall få tatt ein kopi av klientdatabasen via SQL Managment Studio.
Dersom du har tilgang til SQL kan du og i Management Studio sjekke om det er nokre linjer i tabellen 'LockedOperations' som du finn i databasen HLonn, når alle er ute av HL Lønn. Dersom det er det kan du forsøke å slette dei og sjå om det gjer nokon forskjell.
Tusen takk. problemet løste seg til slutt med det første forslaget ditt. Gikk til slutt inn i programmet som administrator og da fikk jeg tatt sikkerhetskopieringen.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.