Mine områder
Hjelp
Anita Michaelsen
CONTRIBUTOR **

Problemer med sikkerhetskopiering i HL lønn.

av Anita Michaelsen

Når vi prøver å sikkerhetskopiere før overgang til nytt år får vi opp denne feilmeldingen. " This operation is temporarily unaible due operation "systemvedlikehold" is beeing executet by operator*** . " Vi avbrøt sikkerhetsoppdateringen fordi den hang seg opp.

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

I Lønn, gå på Hjelp | Om programmet.

Skriv REKAVER på tastaturet når dialogboksen "Om Huldt & Lillevik Lønn" kjem opp
Klikk på "Lås opp Systemvedlikehold"

Trykk OK - Skal då kunne ta sikkerhetskopi eller starte Systemvedlikehold frå Verktøy | SystemvedlikeholdVedlikeholdsoperasjoner.png

Anita Michaelsen
CONTRIBUTOR **

av Anita Michaelsen

Tusen Takk for svar. Jeg har prøvd dette nå men kommer dessverre ikke videre. har dere noen andre tips?

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Får du samme feil etter å ha trykt på "Lås opp Systemvedlikehold"?

Eller får du ein annan feilmedling?

Anita Michaelsen
CONTRIBUTOR **

av Anita Michaelsen

Eg får samme melding igjen dessverre.

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Då må eg sei eg er meir usikker, dette har våre løysinga i dei fleste tilfeller der ein får melding om at Systemvedlikehold er i bruk/utilgjengeleg.

 

Dersom du har HL Lønn hos ASP leverandør, er det vel nokre miljø som er satt opp slik at Systemvedlikehold er deaktivert, men dersom du har ein lokal installasjon og/eller har kunne tatt backup med Systemvedlikehold før, skulle ikkje det vere tilfellet her.

 

Har du tilgang til SQL Server som lagrer data for HL Lønn?

Då kan du i alle fall få tatt ein kopi av klientdatabasen via SQL Managment Studio.

Dersom du har tilgang til SQL kan du og i Management Studio sjekke om det er nokre linjer i tabellen 'LockedOperations' som du finn i databasen HLonn, når alle er ute av HL Lønn. Dersom det er det kan du forsøke å slette dei og sjå om det gjer nokon forskjell.

Anita Michaelsen
CONTRIBUTOR **

av Anita Michaelsen

Tusen takk. problemet løste seg til slutt med det første forslaget ditt. Gikk til slutt  inn i programmet som administrator og da fikk jeg tatt sikkerhetskopieringen.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"