Mine områder
Hjelp
Hilde Andersen2
CHAMPION *

Refusjon fra Nav (K27)

av Hilde Andersen2

hei!

jeg finner fortsatt denne i Altinn?

Ser at vi har fått refusjon på bankkontoen pr 31.12.20 men rapporten er ikke tilgjengelig i Altinn ennå.

Denne skal vel legges inn på rette person på lønn, så vi får sendt a-melding til Altinn den 5.1.21?

 

Har jo totalsummen, men vet ikke eksakt beløp pr sykmeldte person, dette kommer jo frem på den rapporten...

Er det veldig viktig at beløpet pr person er riktig?

Haster jo med denne rapporten da...

 

 

 

7 SVAR 7
Venke Sørøy
CONTRIBUTOR ***

av Venke Sørøy

Jeg fikk også en refusjon 30/12, men da hadde jeg allerede kjørt årsavslutning den 29/12 selvfølgelig.

 

Må man likevel kjøre tillegg i 2020, eller kan den rett og slett bare tas med i januar 2021 ?

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Dette reduser grunnlaget for AGA så ingen vil nok klage på at dere tar fradraget for sent. Men personlig liker jeg å følge kontantprinsippet og synes også det er mest ryddig avstemmingsmessig, så tar tilleggskjøring der det ikke skaper for store utfordringer.

Venke Sørøy
CONTRIBUTOR ***

av Venke Sørøy

Takk for svar, det er et lite beløp og skatt og arbeidsgiveravgift er allerede betalt, så da får det redusere grunnlaget i 2021 istedet 🙂

 

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Hei og takk for raskt svar:-)

Ble litt lettet nå ja....

Hos oss tror jeg ikke det er så viktig å få riktig aga på riktig person/kostnadsbærer.

Så jeg kan egentlig bare kjøre ei ekstra kjøring og sende a-melding innen 5.1.21 ?

Jeg forventet egentlig dette beløpet i januar, men unntak i desember da skjønner jeg... 😕

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Ja, det kan du da. Antar at dere også har dette som en skjult lønnsart og at den dermed ikke kommer med på lønnsslippen til den du velger å legge beløpet på. Dette blir altså på samme måte som premien for innskuddspensjonen.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Hei,

Pengene kom inn på kontoen 30.12 (det er altså et unntak akkurat i desember måned da det ellers i året kommer første bankdag i påfølgende måned). Personlig liker jeg dette unntaket dårlig og skulle gjerne sette at samme praksis ble brukt av NAV hele året gjennom. Nå blir det behov for tilleggskjøring lønn og når bilaget heller ikke er tilgjengelig i Altinn den 04.01. er det rimelig håpløst. Dersom du ønsker å få fordelt arbeidsgiveravgiften på riktige kostnadsbærere er det en fordel å registrere refusjonen på riktig personer. Har du allerede sendt inn a-melding for desember vil nok ikke en tilleggskjøring etter den 05.01 by på noen problemer.

Godkjent løsning
TorunnS
CHAMPION ***

av TorunnS

Det er sikkert godt meint frå NAV si side, men irriterande. Eg trudde eg skulle greia meg utan tilleggskjøring denne gongen. Hadde kontroll på alle selskap.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"