Mine områder
Hjelp
William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

Sky eller serverløsning?

av William Puntervold

Vi kjører i dag H&L lønn på en serverløsning.

Vi vurderer å endre til skyløsning og ønsker derfor innspill og erfaringer fra andre som har gjort byttet? 

Hvilke fordeler og eventuelt ulemper er det ved å bytte til skyløsning?

 

 

6 SVAR 6
arne fure
PARTNER

av arne fure

Hei William.

Sender deg en epost så kan du ringe meg ved anledning.

Det er et par forhold som dere bør kjenne til mht. kostnader, praktisk bruk osv.

 

Ikke noe store ting, som Cloud Connection skriver, så er det mange fornøyde i Skyversjonen også.

 

mvh

Arne Fure

ØkonomiBistand Nord AS

93050976

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Hei,

Vi vurderer også å gå over til skyløsning. Er det mulig å få tilsendt epost over kostnader og annen praktisk info en må tenkte på ifm med overgangen og bruk generelt? Visma har jo flere lønnssystemer, og Huldt og Lillevik er gammelt og svært lite brukervennlig. På forumet i fjor ble det insinuert at det kun vil bli utvikling på H&L i 2-3 år til. Når vi nå vurderer å bytte, så vil gjerne en annen løsning/system enn H&L være et bedre alternativ? Hva ville dere gjort selv?

Bjørn Ole
PARTNER

av Bjørn Ole
Hei Lene,
Vi bruker Visma.net Payroll og de fleste kan det nå. Men sjekk med forhandleren din om du er usikker på hvem det er, så send en mail til Visma (lisens@visma.com) så hjelper de deg.

Mvh
Bjørn Ole Langø
Connect HRM AS
Bol@connecthrm.no
arne fure
PARTNER

av arne fure (Oppdatert ‎05-09-2019 17:25 ( )

Hei
Send gjerne en epost med kopi av faktura på dagens lønnssystem til din Vismaforhandler slik at de kan se størrelse av lisens og kostnader ved overgang til H&L cloud og Visma Payroll.


Skriv gjerne også noen ord om hvilken bransje dere er i og om det er noen koblinger mot f.eks timesystemer, eller funksjoner i H&L som dere er avhengige av idag.

PS:ØkonomiBistand Nord AS har gått over til Visma Payroll, ikke fordi vi var misfornøyd med det gamle lønnssystemet, men for å kunne bygge erfaring på det nye.

arne.fure@okonomibistand.no

arne fure
PARTNER

av arne fure
Delta også gjerne på Visma sine gratis frokostseminar i september, eller på noen av de gratis webinarene de arrangerer.

https://www.visma.no/erp/webinar-oversikt/?SelectedEvent=Frokostseminar+HR+og+Lonn&SelectedMonth=sep...
Bjørn Ole
PARTNER

av Bjørn Ole

Hei,

Vi er en Vismapartner og har mange kunder som kjører på skyløsningen. Dette fungerer utmerket og våre kunder er godt fornøyde. Etter min mening er den eneste begrensningene du har i forhold til en serverløsning at skal du legge tilbake en backup, så må teknisk avdeling hos Visma gjøre dette. Ellers så blir Lønn oppdatert fortløpende etter hvert som det kommer nye versjoner og skulle det oppstå problemer med påloggingen så får brukerne utmerket hjelp fra teknisk avdeling. Ved overgangen blir SQL basene kopiert ut fra deres serverløsning og opprettet på nytt i skyløsningen, så all historikk osv. blir bevart.

 

Mvh

 

Bjørn Ole Langø

Connect CRM AS

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"